مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تقاضای سهامداران برای معقول شدن تعرفه‌ها / برنامه‌ای برای گرانی نداریم

مخابرات ما – معاون شرکت مخابرات ایران وجود برنامه در مجموعه مخابرات و ارتباطات برای گرانی تعرفه‌ها را تکذیب کرد و گفت: قطعاً در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای گرانی خدمات ارتباطی نداریم.

مخابرات ما ( محمد – بورس نیوز) –در هفته‌ای که گذشت مجمع سالانه همراه اول با حضور سهامدار اصلی و سهامداران حقیقی در سالن خلیج‌فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

یکی از حاشیه‌های جالب‌توجه این مجمع اعتراض سهامداران حقیقی به ارزان بودن خدمات همراه اول در مقابل سایر خدمات هزینه‌بر در کشور مانند آب، برق، فولاد، سیمان و…بود. حقیقی‌ها در اعتراض خود می‌گفتند که چطور است که همه‌چیز در کشور گران شده ولی تماس و استفاده از اینترنت تلفن همراه هنوز همان قیمت است؟ فرق ما با صنعت فولاد چیست که آن صنعت افزایش نرخ را تجربه می‌ند و هزینه‌ها را با دلار دریافت می‌نماید اما مخابرات هنوز ریال را هم نمی‌تواند افزایش دهد.

هر چه مدیران همراه اول از وضع بد اقتصادی جامعه و بسته بود و خالی بودن دست مردم می‌گفتند، سهامداران حقیقی که گویی از کره دیگری در این مجمع حضور داشتند گوششان بدهکار نبود و در واکنش به وضع اقتصادی می‌گفتند که اگر پول‌ندارند، با تلفن همراه حرف نزدن! از اینترنت استفاده نکند! و…!

به نظر می‌رسد سهامدارانی که هرکدام از ۱۰۰۰ تا شاید ۱۰ و یا ۲۰ هزار سهم در اختیار دارند برای منفعت خود به دنبال گران کردن بخشی از خدماتی هستند که در سودش سهیم هستند حال اینکه همین ایشان در مقابل گرانی دیگر خدمات و اقلام اعتراض می‌کنند که چرا گران کردین که این مهم هم تنها به دلیل نبود منفعت در سایر گرانی ها برای این بخش جامعه است.

اما به راستی ایران و وضع اقتصادی فعلی جامعه تحمل گرانی دیگری را دارد؟ آیا بی‌تابی برای افزایش هزینه تلفن همراه، دیتا، تلفن ثابت به بهانه دریافت سود بیشتر برای هر سهم، عاقلانه است؟

این سؤال را با معاون مخابرات ایران که در این مجمع حضور داشت در میان گذاشتیم. داوود زارعیان این خواسته سهامداران را این‌گونه تفسیر کرد: آن چیزی که سهامداران می‌گفتند نه افزایش تعرفه‌های ارتباطی معادل سایر تعرفه‌ها، بلکه دنبال منطقی کردن تعرفه‌ها هستند.

وی افزود: این معقول شدن تعرفه‌ها موضوع امروز نیست بلکه حدود ۱۰ سال است که این موضوع مطرح‌شده و همچنان به دنبال آن هستیم. آخرین باری که تعرفه‌های مخابرات به‌صورت مناسب اصلاح‌شده سال ۸۲ است.

زارعیان خاطرنشان کرد: در فاصله ۸۲ تا به امروز هیچ تغییری در نرخ داده نشده و سهامداران هم دنبال منطقی کردن تعرفه‌ها هستند. بنده هم معتقدم بخش ارتباطات کشش افزایش قیمت مانند سایر بخش‌ها را ندارد و قطعاً سیاست‌گذاران این بخش نیز دنبال این موضوع نیستند.

وی تأکید کرد: ما بر این باوریم که اگر تعرفه و هزینه ارتباطات غیرمتعارف افزایش یابد، مصرف کم می‌شود و اپراتورها ضرر می‌کنند اما به نظر منطقی شدن تعرفه‌ها به‌خصوص در حوزه تلفن ثابت باید مدنظر قرار بگیرد.

تقاضای تلفن ثابت با زیرساخت‌ها نمی‌خواند

معاون شرکت مخابرات ایران در مورد به‌روز شدن تحویل خط تلفن و مشکل مردم در برخی محله‌ها و شهرها برای تلفن دار شدن نیز گفت: ساختار و تقاضا برای تلفن ثابت نامتعادلِ و درعین‌حال ما در برخی مواقع مواجه می‌شویم با تخلیه تلفن یعنی خیلی از مشترکان از تلفن‌های ثابت خود استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ما در برخی محله‌ها و شهرها برای تحویل تلفن مشکلاتی داریم که در حال رفع شدن هست. با دستوری که سال گذشته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دادند ما موظف هستیم تمام تلفن‌های درخواستی را در کمتر از یک ماه واگذار کنیم.

***

1055920cookie-checkتقاضای سهامداران برای معقول شدن تعرفه‌ها / برنامه‌ای برای گرانی نداریم

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.