مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بررسی نحوه‌ی حمایت دانشکده‌ی پست و مخابرات از استارتاپ‌ها

مخابرات ما – در جلسه‌‌ای مشترک با حضور رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات و مسوول شورای دستیاران جوان وزیر ارتباطات پیرامون زمینه‌سازی برای حمایت این دانشکده از استارتاپ‌های آموزش محور برای نقش آفرینی در حوزه‌ی بین الملل بحث و تبادل نظر شد.

مخابرات ما ( محمد – سایت دانشکده پست و مخابرات) -در جلسه‌‌ای مشترک با حضور رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات و مسوول شورای دستیاران جوان وزیر ارتباطات ، پیرامون زمینه‌سازی برای حمایت این دانشکده از استارتاپ‌های آموزش محور برای نقش آفرینی در حوزه‌ی بین الملل بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پست و مخابرات، در جلسه‌‌ای مشترک با حضور دکتر وحید یزدانیان، رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات و خانم عفت حیات الغیبی مسوول شورای دستیاران جوان وزیر ارتباطات پیرامون زمینه‌سازی برای حمایت این دانشکده از استارتاپ‌های آموزش محور برای نقش آفرینی در حوزه‌ی بین الملل بحث و تبادل نظر شد.

دکتر یزدانیان در این جلسه گفت: امروزه تغییراتی در مناسبات اقتصادی جهان در حال شکل گیری است و بازار سنتی جایگاهش را به بازار شرکت‌های دانش بنیان و حوزه‌ی استارت‌آپ‌ها داده است.

وی ادامه داد: کشور ما در سال های اخیر توانسته در حوزه‌ی فناوری‌های نوین و دانش بنیان رشد بالایی نسبت به کشورهای منطقه داشته باشد که روند رو به رشد حضور جوانان در این حوزه نویدبخش آینده‌ای قابل توجه در این حوزه است.

مسئول شورای دستیار وزیر ارتباطات هم با تاکید بر اینکه تفاوت بین استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای معمولی در ابعاد خدمات‌دهی است، گفت: هر کسب و کاری استارت‌آپ نیست، وقتی صحبت از یک استارت‌آپ می کنیم تفاوتش با کسب و کار معمولی در این است که استارتاپ یک مدل جدید را معرفی می‌کند که این مدل جدید قرار است در مقیاس بزرگتری ارائه شود.

وی ادامه داد: یک کسب و کار وقتی استارت آپی محسوب می شود که راه متفاوتی را از راه سنتی که قبلا اجرا می‌شد در پیش بگیرد؛ در همین حال باید شاهد فروش بیشتر و هزینه کم تر در حوزه‌ی استارتاپ باشیم.

حیات الغیبی، کاهش وابستگی به منابع طبیعی در کشورهای پیشرفته را حاصل وجود پدیده ای به نام استارت آپ دانست و اضافه کرد: با نگاهی به کشورهای پیشرفته می بینید وابستگی آنها به نفت، گاز، معادن و دیگر منابع طبیعی، از طریق سپردن کار و تولید به خود مردم، کاهش می یابد و این رهایی از وابستگی، ناشی از خلاقیتی است که از دل استارت آپ ها بیرون می آید

***

1055360cookie-checkبررسی نحوه‌ی حمایت دانشکده‌ی پست و مخابرات از استارتاپ‌ها

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.