مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پیام دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت روز جهانی مخابرات

مخابرات ما – دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت فرارسیدن، روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی پیامی را با شعار “دسترسی یکسان به استاندارد سازی” صادر کرده است.

مخابرات ما ( محمد – باشگاه خبرنگاران جوان) -هفدهم ماه مه سال ۱۸۶۵، نمایندگان بیست کشور جهان گرد هم نشستند تا اولین قوانین فراملی ارتباطات را که در آن زمان در پیشرفته‌ترین شکل محدود به تلگراف بود، تدوین کنند. نتیجه‌ی این گردهمایی و بحث‌ها منجر به تشکیل «اتحادیه بین‌المللی تلگراف» شد که از همان زمان هرسال در روز ۱۷ ماه مه در تقویم بسیاری از کشورهای جهان، روز «اتحادیه بین‌المللی تلگراف» نامیده شد.

متن پیام هولین ژائو دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی۲۰۱۹:

امسال محور توجه خود را روی دسترسی یکسان به استانداردسازی قرار می دهیم.

پایه اساسی مأموریت اتحادیه جهانی مخابرات، به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد در زمینه فناوری های اطلاعات و ارتباطات، تدوین استاندارد هاست.

وقتی می خواهید به اینترنت وصل شوید، از رویدادهای ورزشی تلوزیون لذت ببرید، به رادیوی خودروی خود گوش دهید یا با گوشی هوشمند خود فیلم ببینید، استانداردهای اتحادیه جهانی مخابرات است که این کارها را امکان پذیر می سازد.

بویژه، اگر استانداردهای نسل پنجم با هوش مصنوعی تلفیق شوند، در آینده ای نزدیک از مجموعه گسترده ای از اپلیکیشن هایی پشتیبانی خواهند کرد که بی چون و چرا آنها را خواهیم پذیرفت؛ مانند خودروهای خودران(بدون راننده) و شهرهای هوشمند و امن تر.

استانداردهای اتحادیه جهانی مخابرات، امکان بهره برداری متقابل مخابرات، افتتاح بازارهای جهانی و تشویق نوآوری و رشد را فراهم می سازند.این استانداردها، هم برای کشورهای توسعه یافته، و هم برای کشورهای درحال توسعه خوب هستند.

استانداردهای اتحادیه جهانی مخابرات، برای نیل به همه اهداف توسعه هزاره، به فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی تسریع می بخشند.

من از کشورهای عضو اتحادیه , از اعضای دست اندرکار این صنعت، شرکت های کوچک و بزرگ و جامعه دانشگاهی، همراه با نهادهای خواهر در سازمان ملل متحد، شرکای ما و همه دست اندرکاران، خواستارم که از برنامه “دسترسی یکسان به استانداردسازی” و رفاه و کامیابی همگانی حمایت کنند.
سپاسگزارم.

***

1054690cookie-checkپیام دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت روز جهانی مخابرات

نظرات بسته شده است.