مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کم کاری ۱۰ ساله مخابرات کرمان/ شبکه انتقال استان وصله پینه‌ای است

مخابرات ما – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مخابرات کرمان در ۱۰ سال گذشته در ارتباط با اقدامات خود کوتاهی کرده است و مسئولان مربوطه باید مشکلات ارتباطی استان را به وزارتخانه ارجاع دهند.

مخابرات ما ( محمد -اقتصاد ایران) – محمدجواد آذری‌جهرمی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان کرمان بیان داشت: لینک‌های داخلی شهری و جاده‌ای استان کرمان در برخی موارد با مشکل مواجه است و ما با این مشکلات آشنا هستیم.

وی افزود: اتصال شبکه انتقال استان کرمان به صورت وصله پینه‌ای است و این چنین به نظر می‌رسد شبکه انتقال استان کرمان از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه فیبر نوری استان کرمان باید اصلاح شود همچنین باید هر شهرستان به طور جداگانه حداقل به دو فیبر نوری مجهز شود.

آذری جهرمی ابراز داشت: ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ کرده‌ایم که قرار بود شهریور امسال به پایان برسد و انجام نشده که باید اجرا شود.

وی گفت: اتصال بین استان‌ها وظیفه بخش زیرساخت‌هاست و داخل استان و شهرها برعهده مخابرات است؛ اجرای فیبر نوری وظیفه بخش خصوصی نیست و نباید تکلیف خود را بر دوش بخش خصوصی انداخت اگر پول ندارید دلیل نمی‌شود این کار را به بقیه واگذار کرد.

وریر فناوری اطلاعات با انتقاد شدید از شبکه مخابرات گفت: جای تعجب است در کرمان یک پروژه ۲۸ کیلومتری فیبرنوری را دو سال وقت خواستید که اجرا شود در حالی که تنها در ۴۵ روز این پروژه اجرا می‌شود.

وی افزود: در شهریورماه باید شبکه انتقال استان کرمان از طریق سینا (گروه گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات سینا، به‌عنوان هلدینگ تخصصی فاو) بالا بیاید.

آذری جهرمی گفت: انتقال در استان کرمان با مشکل مواجه است و شاخص‌های کیفی در کرمان پایین است لذا باید مشکل انتقال در استان کرمان مرتفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در استان کرمان ۸۸ سایت را کلید زدیم، بیان داشت: بخش عمده این سایت‌ها اجرایی شده است.

۲۰ سایت ۴G در انبارهای کرمان معطل مانده است

وی تصریح کرد: اگر شهرداری ظرف دو هفته برای نصب سایت‌های اپراتور تلفن همراهی نکرد تمامی سایت‌هایی که قرار است در کرمان نصب شود، را جمع‌آوری کنید.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه شهرداری نیز باید حق و حقوقش رعایت شود، عنوان داشت: ما ۲۰ سایت ۴G در کرمان آوردیم که متأسفانه هنوز در انبارها هستند در حالی که این سایر استان‌ها به دنبال این امکانات هستند لذا باید این ۲۰ سایت تا آخر شهریورماه سال جاری به اجرا درآید.

وی یادآور شد: تا پایان امسال شاخص استان کرمان به جهت پوشش جاده‌ای باید به ۹۵ درصد برسد مسیری بالای ۵ درصد نباید باشد که فاقد پوشش باشد و قابل قبول نیست اگر در جاده‌ای ۳۲ کیلومتری بدون پوشش حادثه‌ای برای فردی رخ دهد چطور اطلاع رسانی کند.

ثبت نام تلفن ثابت از هفته آینده در روستاها آغاز شود

وی تصریح کرد: مشکل نبود تلفن ثابت که در برخی مناطق روستایی وجود دارد باید مرتفع شود لذا از هفته آینده در این مناطق ثبت نام تلفن ثابت شروع شود و ظرف شش ماه آینده تلفن ثابت به مشترکان واگذار شود.

آذری جهرمی روند همکاری بین دستگاهی استان کرمان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال ۹۶ به استان کرمان ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مناطق دسترسی اختصاص داده شد اما نبود برق و ظرفیت انتقال از مشکلات پیش روی ما محسوب می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مخابرات استان کرمان در ۱۰ سال گذشته در ارتباط با اقدامات خود کوتاهی کرده است و مسئولان مربوطه باید مشکلات ارتباطی استان را به وزارتخانه ارجاع دهند.

همچنین در این جلسه مسعود الهامی مدیر کل ارتباطات و فناوری استان کرمان گفت: ۴۴ نود برای استان کرمان در نظر گرفته شده که تا پایان شهریور در اختیار استان قرار خواهد گرفت که حدود ۳ ماه برای نصب و راه اندازی آنها وقت لازم داریم.

وی افزود: قبل از پروژه سینا که تجهیزات آن در شهریورماه تحویل خواهد شد سه فاز دیگر نیز برای تجهیز شبکه به استان تزریق خواهد شد.

***

1053360cookie-checkکم کاری ۱۰ ساله مخابرات کرمان/ شبکه انتقال استان وصله پینه‌ای است
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام پیشنهاد بازرسی سیستم های انتقال شرکت مخابرات ایران از جانب هیاتی از جانب وزیر محترم ارتباطات می تواند مفید و موثر واقع گردد.

  2. سوشیانس می گوید

    با سلام ، جناب وزیر چقدر شما اطلاعاتتون بروز هست
    الان ۱۰ ساله که کل مخابرات در ایران تعطیله نه باز سازی شبکه نه بهینه سازی
    صرفاً تا جایی کار مکنن که صدای کسی در نیاد و این آفت گریبانگیر کل مخابراته
    فقط بدنبال بالا بردن سود و فروش املاک ذی قیمت مخابرات هستن و طولی نخواهد کشید که کل زیرساختهای مخابرات فرو خواهد ریخت و مخابرات اعلام ورشکستگی خواهد کرد
    جناب وزیر در این ۱۰ سال خریداران مخابرات از عایدی مخابرات فقط سود برداشتند و اقساط خود را پرداخت کرده اند و هیچ بفکر منابع مالی و انسانی و تجهیزات نبوده اند و بقول معروف گوشتش را خورده اند و همراه اول را جدا کرده اند و این روزهاست که استخوانش ( بخش تلفن ثابت ) را به کناری پرت می کنند

نظرات بسته شده است.