مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ریوش نامی که با ریواس شناخته می شود./یک روز در جشنواره ای در جنوب خراسان رضوی.

ریوش نامی که با ریواس شناخته می شود.

مخابرات ما- کوهسرخ نامی که از هر اسمی شناخته شده تر است در جنوب خراسان رضوی.می گویند در بین دو کوه واقع شده است کوهی سرخ و کوهی سیاه.در این منطقه فقط این روزها ریواس می بینید!

 

مخابرات ما- شاید برای شما مخابراتی ها چندان جالب توجه نباشد اما برای من مهم این است که بدانید اگر نتوانستم در سایت بچرخم و جواب شما را بدهم دلیلش این بوده است که:

برای دیدن جشنواره ای در جنوب خراسان بزرک, در بخش کوهسرخ کاشمر به این منطقه از کشور رفتم.جایی که این روزها بیش از هر چیزی فقط ریواس می بینید.بعد, در کنارش گیاهانی با نام ز-زه یا به زبان محلی زی-زی.

نان , آش … این روزها با زه-زه پخته می شود.آشش را با کشک زیاد و خوش سلیقه تر ها, با قره قروت محلی می خورند.

روز ۵ شنبه با دوستان مخابراتی -بویژه مدیر خوبش- هماهنگ کردم و شب مهمان آنان بودیم.صبح هم به سمت ریوش راه افتادیم.شهری است در ۳۵ کیلومتری کاشمر و در جاده ای به سمت نیشابور.

در طول مسیرتان به نیشابود تا خود این شهر, و در طول جاده نیشابود تا مشهد – هر جایی که به نام نیشابور سند خورده است وانت های ریواس است که فقط این گیاه کوهستانی را می فروشند.

ریواس گیاهی است که بخش ساقه آن خوراکی است.ترشمزه و با ظاهری خشن اما  بر خلاف ظاهرش پر آب و گوشتی.

گذشته از خواص آن که این روزها ذکر زیادی از آن می رود با زندگی و اقتصاد مردم منطقه عجین شده است.گروهی از کوهستان آن را جمع می کنند و گروهی نیز آن را در شهرها و جاده ها می فروشند.

ریواس هایی را که خریدم در این تصویر می بینید.بنظر شما چند سال طول کشیده تا این گیاه اینقدر رشد کند؟

1053100cookie-checkریوش نامی که با ریواس شناخته می شود./یک روز در جشنواره ای در جنوب خراسان رضوی.

نظرات بسته شده است.