مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما خواسته اید- پیگیری پرداخت اضافه کاری در شسکام و نیروهای وابسته.

مخابرات ما- روز گذشته مطلبی داشتیم در مورد منطقه ۴ تهران و شرکت شسکام که کارکنان در مورد چند موضوع با ما صحبت کرده بودند.در آن مطلب در مورد اضافه کاری بحث کردیم و اینکه کارکنان ادعا می کردند شرکت شسکام اضافه کاری را پرداخت نمی کند.

 

مخابرات ما- روز گذشته مطلبی داشتیم در مورد منطقه ۴ تهران و شرکت شسکام که کارکنان در مورد چند موضوع با ما صحبت کرده بودند.در آن مطلب در مورد اضافه کاری بحث کردیم و اینکه کارکنان گفته بودند شرکت شسکام اضافه کاری ها را پرداخت نمی کند در حالی که واقعا این ساعتها را حضور داشته اند در محل کار.

در همان نوشته ادعا کردیم که با منابع موثق گفتگو کرده ایم.این منابع گفته اند در هیچ جای مخابرات نباید حقی از عموم ضایع شود در این مورد نیز اگر اضافه ایستاده اند باید حتما پرداخت گردد. یعنی شرکت مخابرات راضی نیست کسی اضافه کاری کند اما پرداخت نشود.

.

امروز با مدیران شرکت شسکام گفتگو کردیم.بحثی که به نتایج جالبی رسیده است.

 

قبل از اینکه بخواهم به بحث در مورد نیروهای شرکتی ادامه بدهم در مورد نیروهای رسمی و قراردادی موردی را خاطرنشان می کنم. از مدتها قبل اضافه کاری روند خاصی پیدا کرده است. باید واحد متقاضی تقاضای اضافه کاری کند و بنویسد که این اضافه کاری برای انجام فلان کار ضروری است.این اضافه کاری مورد تایید قرار می گیرد.سپس در پایان ماه لیست حضور و غیاب افراد مشاهده می شود.هر کسی یطور واقعی حضور داشته باشد به میران تصویب شده ه اضافه کاری در یافت می کند.

البته بخش نامه نویسی اش را معمولا انجام نمی دهند ولی بطور تلویحی مدیر قسمت برای اضافه کاری مجوز می گیرد.

.

اینها را گفتم تا بدانید سخت گیری فقط مشمول نیروهای شرکتی نیست.کارکنان واحد ما هم اضافه کاری داشتند ولی نتوانستم برایشان بگیرم.دلایل مسخره ای برایش عنوان می شود که ظاهرا درست, اما از اساس غلط است.

برمیگردیم.به بحث با شرکت شسکام.

زمستان سال گذشته برای شزکت شسکام با دستور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران وسعت کار و فعالیت ایجاد شد. شسکام قراردادهایی را در استانها گرفت که به امید کارکنان شرکتهای محلی تبدیل شده بود.این قرارداد ها هر چند سودی اندک برای شسکام داشته است اما برای تثبیت نیروهای محلی بسیار مهم بود.

اما اضافه شدن نیروهای پیمانکاری محلی به شرکت شسکام باعث شد ساز و کار آنان فرق کند.برخی مشاغل اصلا اضافه کاری نداشته. اگر هم داشته پیمانکار محلی به شکلی پرداخت می کرده. اما حالا ساز و کارش فرق می کرده است.

در حقیقت باید شرکت شسکام ساز و کاری را برای اضافه کاری تعریف می کرد و مهمتر اینکه مجوزش را از مخابرات ایارن می گرفت.چرا که در نهایت مخابرات ایارن است که باید پولش را بدهد و شسکام به نفر پرداخت کند.

خبر خوبی که حالا مدیران شسکام به کارکنان منطقه ۴ – که مورد صحبت ماست – می دهند این است که در حال حاضر مجوزهایش گرفته شده و می توانند    اضافه کاری آنان را به شرط نیاز و درخواست اداره آنان و حضور واقعی در خارج از ساعات وظیفه,  قابل پرداخت است.

باید قبول کنیم که کلا ساز و کار اضافه کاری در یک شرکت خصوصی با شرکت دولتی فرق دارد.شرکت دولتی از اضافه کاری بعنوان کمک هزینه استفاده می کند اما بخش خصوصی خروجی می خواهد.خروجی خاصی که بقدر هزینه ارزش داشته باشد.در این باره باید بعدا با هم صحبت کنیم.جایش الان نیست.

موضوع بعدی تعطیل کاری, شب کاری و … پرداختهای جنبی یک شیفت است.برای اینها هم باید شرکت پیمانکار -شسکام- مجوزهایش را از ناظر -مخابرات- بگیرد که در حال اخذ است.

مطلب ما خیلی طولانی شد اجازه بدهید در این باره بعدا صحبت کنیم.فعلا مشکل اضافه کاری حل شده  باقی موارد در حال اقدام است.

.

در نوشتن یک مطلب ممکن است شما  از نوع نگارش ما قدری ناراحت شوید.اما بپذیرید که وقتی از مطلبی صحبت می کنیم نمی توانیم همه زوایای روحی  و روانی را در نظر بگیریم.سعی می کنیم.اما سخت است.لذا خواهش می کنم اجازه بدهید ما کار خودمان بکنیم.

 

 

1051680cookie-checkشما خواسته اید- پیگیری پرداخت اضافه کاری در شسکام و نیروهای وابسته.

نظرات بسته شده است.