مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مسئولین لطفا کمی فکر کنند

مخابرات ما – کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ  (آیه ۱۱۰ سوره آل عمران)
(شما به این دلیل با ارزش ترین امت ها هستید که امر به معروف و نهی از منکر می کنید. )

مخابرات ما ( محمد – گروه کارکنان مخابرات منطقه قزوین) – متاسفانه  بجای اینکه جهت ارتقاء مخابرات وخارج کردن آن از این مشکلات که عمده آن پس از خصوصی سازی بوسیله مدیرانیکه درکی از سازمان وپرسنلی که اکثرا متعهد، متخصص، علاقمند به انقلاب ونظام بوده وهستند نداشته اند، اداره شده ،که نتیجه آن هدر رفتن توان نیروهای متخصص ومتعهد شاغل وبازنشسته شده و احساس وابستگی سازمانی نزدیک به صفر است.وشاید هنوز به این نتیجه نرسیده اند که نیروی انسانی هر سازمانی بالاترین سرمایه آن سازمان میباشد وباید به خواست بحق وقانونی آنها پاسخ منطقی داده شود!!
از طرفی شرکت مخابرات ایران در این نه سال در زمینه توسعه تلفن ثابت برنامه منظم ومشخصی نداشته وتوسعه تقریبا تعطیل ونگهداری سیستم ها با توجه به هزینه بالایی که دارد درحد مطلوب نیست وراندمان لازم را ندارد ،وباتوجه به اذعان اکثر مسئولین نیروی انسانی زیادی با تخصص های مختلف بیکارند وحقوق دریافت مینمایند. برعکس عملکرد همه سازمانهای خصوصی دنیا.
ازطرفی اگر آماری از شکایت های پرسنل شاغل وبازنشسته درمراجع قضایی گرفته شود در ردیف های اول است ،که نیاز به یک آسیب شناسی دارد.ودلیلی است بر عدم علاقه و وابستگی سازمانی پرسنل!
باتوجه به موارد فوق هر از چند گاهی وقتی همکاران شاغل وبازنشسته با تشکل های قانونی یک برنامه ازقبل تعیین شده برای برون رفت از این شرایط تصمیم به تشکیل جلسه ای دارندسعی میکنند ازطرق مختلف از برگزاری آن جلوگیری شود!!
که اینهم یکی از ندانم کاری های مدیریتی است که نتیجه عکس دارد وکارکنان وبازنشستگان را جهت احقاق حق خود مصر تر میکند.وآخرین آن تعطیلی جلسه شورای عالی تشکل کارگری درتبریز است.
این روند ادامه کار، نه به نفع مردم ،کارکنان است و نه  سهامداران زیرا درجلسات مشترک، بخشنامه ها ومصاحبه ازتکریم همکاران شاغل وباز نشسته صحبت ویا تاکید دارند ،ولی درعمل خبری نیست.
والسلام خشوعی

***

1047680cookie-checkمسئولین لطفا کمی فکر کنند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. مشاور می گوید

    همه مدیران مدیر رفتاری و منابع انسانی اند زیرا با انسانها سروکار دارند.
    مشکل ما در مخابرات اینست که اکثر مدیران فنی اند و تفکر مکانیکی دارند حتی مدیران حوزه های غیرفنی. این باعث می شود نتوانند درک درستی از پیچیدگی های انسان داشته باشند و انسان را با سوییچ اشتباه بگیرند.

نظرات بسته شده است.