مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ذخیره مرخصی های بعد از خصوصی سازی قابل پرداخت است اما قبلش چه؟

مخابرات ما-اگر بگوییم لقمه های درگردش, حکایت ما و مرخصی های ذخیره شده و شرکت مخابرات است.

پیش از آنکه هر حرفی بزنیم باید یک موضوع را روشن کنیم.

چندی قبل حکمی از سوی دیوان عدالت اداری رونمایی شد که بر اساس آن مرخصی های ذخیره شده قبل از خصوصی سازی با حقوق امروز قابل پرداخت نیست چرا که قبلا پولش پرداخت شده است و شکایت کارکنان برای باقی ماندن این مرخصی تا انتهای خدمت به جایی نرسید.

اما اینکه مخابرات بخواهد از این حکم استفاده کند یا خیر, در اختیار شرکت است.

این حرف ماست و پای آن نیز ایستاده ایم.

ما نوشتیم که مخابرات در این مورد هنوز تصمیمی نگرفته است و منتظر بازنشسته شدن افراد جدیدی هستیم که تکلیف روشن شود.

امروز یکی از اعضای سایت حرف جالبی زد که در نوع خود هم زیرکانه است و هم هوشمندانه بخوانید:

اقای سردبیر چرا نامه اقای صدری یا بخشنامه عدم پرداخت مرخصی را منتشر نمی کنید اینجانب از قسمت مالی تهران اقای راسخ پرسیدم عنوان داشتند این اخبار سایت شایعه می باشد حالا من نمی دانم حرف چه کسی را قبول کنیم عجب کشور خوبی داریم با این همه خدمت گذ ار

کلمه هوشمندانه را از این جهت انتخاب کردیم که اصلا بحث بر روی ذخایر بعد از سال ۱۳۸۸ نیست!بلکه بحث روی ذخیره دولتی بودن ماست!

تا اینجا فقط باید بگویم حرف ما این است که: ذخیره مرخصی دوران کارمندی و دولتی، دوباره قابل محاسبه و پرداخت نیست (با ارقام حقوقی امروز).

مهندس راسخ در نامه ای به استانها می نویسد:

نظر به ابهامات پیش امده پیرامون مفاد نامه …. مدیر کل حسابداری این معاونت به آگاهی می رساند:

از آنجائی که بخشنامه شماره …. هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صراحتا به ذخیره مرخصی پرداخت شده در زمان دولتی بودن شرکت معطوف می باشد لذا رای مزبور قابل تعمیم به پرداختهای انجام گرفته بعد از خصوصی سازی شرکت نبوده است و کل ذخیره مرخصی کارکنان کماکان به استناد مصوبات …. هیئت مدیره محترم قابل پرداخت می باشد.

شایان ذکر است مفاد نامه صدرالاشاره ناظر بر ذخایر احتمالی بابت پرداختهایی که قبل از خصوصی سازی شرکت صورت پذیرفته می باشد و به پرداختهای بعد از خصوصی سازی ارتباط ندارد.

این نامه اشاره دارد به اینکه ذخایر مرخصی در زمان خصوصی بودن شرکت قابل محاسبه و پرداخت است.البته تردیدی در این نیست.چراتوضیح داده شده ما نمیدانیم!

حالا اجازه بدهید به نامه بعدی بپردازیم که قبل از نامه مهندس راسخ به استانها رفته است.این نامه همان زمان منتشر شد از سوی ما.

ما خوشحال می شویم که برداشت شما را از نامه مدیر کل حسابداری بدانیم.ایشان به تمام مدیران مناطق می نویسد:

بر اساس …… و ادعاهای برخی از همکاران در ارتباط با دریافت مابه التفاوت مبلغ مرخصی استفاده تشذه به ماخذ حقوق و مزایای زمان بازنشستگی مردود اعلام شد لذا ضمن ارسال دادنامه پیوست مقرر فرمائید کلیه ذخایر پرداختی منظور شده برگشت و بعنوان درآمد سال جاری در حسابها منظور گردد.

منظور از این مکتوب چیست؟ شما به ما بگویید!

آیا غیر از این است که ادعای همکاران برای پرداخت ذخیره مرخصی (زمان دولتی بودن شرکت) بر مبنای حقوق زمان بازنشستگی مردود اعلام شده است؟

آیا لازم است کسی در مورد ذخیره مرخصی در زمان خصوصی بودن شرکت صحبتی بکند تا اصل موضوع در زیر این عنوان مسکوت بماند؟؟

***

من بیش از هر کسی خوشحال می شوم همکاران ذخیره مرخصی  خود را با حقوق فعلی دریافت کنند اما هر دو را! هم ذخیره شرکت دولتی را و هم ذخیره شرکت خصوصی را!

حالا نوبت شماست! آیا نیازی به حکم اصلی دیوان عدالت هم دارید؟ گمان نمی کنم نیازی باشد!

.

این آخرین بار است که در پاسخ به یک ادعا مستنداتی منتشر می کنیم.همه شما با یک جستجوی ساده به مطالب قبلی دسترسی دارید و می توانید اینها را پیدا کنید.

 

1046930cookie-checkذخیره مرخصی های بعد از خصوصی سازی قابل پرداخت است اما قبلش چه؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. shahram1 می گوید

    جناب سر دبیر در پرو فایل مشخصات نامی را عوض کرده و بروز رسانی هم کردم اما هم چنان نام فعلی نمایش داده میشود چرا ؟
    در صورت امکان رحمتش را بکشید زیرا اصلاح نمیشود.

    1. رصدگر می گوید

      سلام
      لطفا از این پس مشکلات کاربریتون رو در بخش گزارش فوری بالای صفجه بنویسید تا زودتر ببینمش
      کافی بود نمایش عمومی نامتون رو درست کنید که من الان درستش کردم

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شهرام جان
      باید نام مستعار را بنویسید
      نام مستعار همیشه در کامنتها و سایت دییه میشه

  2. shahram1 می گوید

    این نامه میتواند برداشت دیگری هم داشته باشد. به متن دقت کنید. بنا به مصوبه های سال ۹۴ و ۹۵ کلیه ذخیره مرخصی ها قابل پرداخت است همانگونه که در سال های قبل به بسیاری از بازنشستگان پرداخت شده و رفته اند.بنابر این برداشت یک طرفه ندارد.و اینکه تنها برای ذخیره زمان خصوصی میباشد. که همانطور که سر دبیر محترم بیان کردند اصلا لازم به ذکر نبوده است.و آنجا که قید شده رای مذکور قابل تعمیم به پرداخت های بعد از خصوصی سازی شرکت نمیشود و برابر مصوبه های هیئت مدیره کما فی السابق کلیه ذخیره مرخصی ها پرداخت میشود این پرداخت ها تا الان چه بوده؟مگر غیر از پرداخت کلیه مرخصی ها اعم از دولتی و خصوصی به بازنشستگان ادوار گذشته بوده است. بنابر این برداشت ها متفاوت است در نگاه اول همان به نظر میرسد که در سایت آمده اما با اندکی دقت میتوان موارد بالارا نیز در آن مشاهده کرد.

  3. ناشناس می گوید

    با سلام
    سوال آیا کسانیکه درآخر سال ۱۳۹۷ سی سال خدمت آنها تکمیل بوده ومدیر یا رئیس اداره یا رئیس مرکز بوده اند ومیتوانستند بازنشسته شوند وبازنشسته نشده اند احکام آنها در ابتدای سال ۱۳۹۸ به کارشناس تنزل میابند یا خیر ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظرات بسته شده است.