مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حکم دیوان عدالت اداری در مورد ذخیره مرخصی

مخابرات ما- این مطلب در ۱۰ مهر -برای اولین بار و بعنوان اولین مرجع- منتشر شده بود.با توجه به بازنشستگی های اخیر حالا باید مخابرات در موردش تصمیم بگیرد.

نوشته: سردبیر

مخابرات ما- گفتن یا نوشتن از برخی چیزها کار ساده ای نیست.کسانی که این اطلاعات را برایم ارسال کرده اند می دانند که چند روز است برای انتشارش با خودم کلنجار می روم

با خودم می گویم شاید عدم انتشارش باعث شود مخابرات از اجرایش صرف نظر کند!

اما با شناختی که از مخابرات داریم می دانم که چنین نیست.

با انتشار این خبر, آنانی که دوست دارند چیزی ندانند -انگار بی خبری حاشیه امنیتی برایشان ایجاد می کند- دوباره انگشت شان به سمت ما نشانه خواهد رفت.اما ما چاره ای نداریم جز اینکه خبرها را منتشر کنیم.

****

دانلود اصل فایل -حکم دیوان عدالت اداری 

داستان چیست؟

پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران تمام مرخصی های ذخیره شده را با حقوق اندک دولتی در همان زمان محاسبه و پرداخت کرد.

کارکنان از همان ابتدا شاکی بودند.آنها می گفتند فقط در یک حالت باید ذخیره مرخصی پرداخت گردد, در زمان قطع همکاری. یعنی بازنشستگی یا بازخریدی یا قطع همکاری.

لذا کارکنان با شکایت به اداره کار حکمی گرفتند که تا امروز در حال اجرا بوده است:

“پرداخت ذخیره مرخصی قانونی نبود.آنچه مخابرات پرداخته علی الحساب محاسبه می شود لذا در زمان بازنشستگی باید دوبراه محاسبه و با حقوق روز پرداخت گردد.”

دکتر سرائیان با خودش سیاست هایی را آورد که تا امروز و شاید آینده کارکنان مظلوم خصوصی شده چوبش را می خورند.

او به هر استان وظیفه ای را محول کرد تا بخشی از احکام ضروری برای حذف مطالبات کارکنان را دریافت کنند.

دکتر سرائیان معتقد بود استانها با ارتباطاتی که در استانشان دارند می توانند راحت تر احکام موافق با مخابرات بگیرند. این احکام در طول سال گذشته بارها دیده شد.

یکی از این وظایف به استان ایلام سپرده شد.

 

وظیفه ایلام چه بود؟

شرکت مخابرات ایلام یا منطقه مخابراتی ایلام باید حکم اداره کار را در باره ذخیره مرخصی پیگیری و آن را لغو می کرد.

مخابرات ایلام, سابقه زیادی در امور قضائی دارد.کاش از این استان برای پیگیری قوانین مرتبط با سازمان تنظیم مقررات استفاده می شد تا مخابرات اینچنین در مشکلات گرفتار نشود.

اما به ایلام پروند ذخیره مرخصی حواله شد تا ضمن شکایت به دیوان عدالت اداری پیگیر حذف ذخیره مرخصی کارکنان باشد.

بتازگی این حکم اخذ شده است.

 

نتیجه شکایت ایلام به دیوان عدالت اداری برای حذف ذخیره مرخصی کارکنان در زمان دولتی بودن

بر اساس این حکم, پرداخت پول مرخصی به کارکنان قانونی بوده است و مخابرات بعنوان یک بخش خصوصی می تواند آن را در ابتدای خصوصی سازی پرداخت کند.

 

 

اشکال کار کجاست؟

همه می دانند حقوق پایه در سیستم دولتی اندک است اما مزایا و حاشیه هایش سطح حقوق را بالاتر می برد.ضمن اینکه درست پس  از خصوصی سازی مخابرات, دولت یک باره جهش زیادی در حقوق کارمندانش ایجاد کرد که کارکنان مخابرات از آن بهره ای نبردند.

بنابراین پرداخت ذخیره مرخصی با آن حقوق, واقعا بنظر نیم رسید منصفانه باشد. اما مخابرات چنین کرد.

بر اساس حکم اداره کار مخابرات مجبور شد دوباره در زمان بازنشستگی مبلغ ذخیره مرخصی را محاسبه و مبلغ اضافه را پرداخت کند.

اما حالا, با این حکم, دیگر ذخیره مرخصی در زمان دولتی بودن, کاملا از دست رفته است.

 

نتیجه چیست؟

ذخیره مرخصی بر باد رفت. در میان تمام زیرکی های منفی مخابرات ایران, این یکی را نیز باید ثبت کرد.هر چه مدیریت فعلی مخابرات, از رئیس  و اعضای هیئت مدیره گرفته تا مدیر عامل آن, سعی می کنند ذره ذره کارکنان را به کار علاقه مند کنند و آنان را با ایده های خود همراه کنند, از پستوهای مدیران گذشته چیزهایی در می آید که جز تاسف چیزی نمی توان گفت.

دکتر سرائیان خاطرات جالبی از خود در مخابرات بر جای خواهد گذاشت!

 

1045970cookie-checkحکم دیوان عدالت اداری در مورد ذخیره مرخصی
10 نظرات
  1. shahram1 می گوید

    جناب سر دبیر محبت کنید نامه ای که جناب صدری به استان ها را زده در سایت بگذارید.ممنون.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نامه رو نمیتونم منتشر کنم ولی اگر عجله نکنین و صبر کنین نشونه هاشو میگم
      ضمن اینکه موضوع نامه رو ما هرگز نگفتیم
      ولی من جایی دیدمش
      فقط در مقابل چیزهایی مسئولیم که منتشر کردیم.

  2. سردار می گوید

    برای همینه وقتی کسی میگه مملکت قانون داره همه خنده شان میگیره
    تابوده قانون بسود قدرتمندان بوده

  3. کارگزار مخابرات روستایی می گوید

    مگر مخابرات رای دیوان رابرای کارگزاران انجام داده که بخواهد این رای رابپذیرد جالب است بدانید رای دیوان جهت طبقه بندی مشاغل برای کارگزاران چند روز پیش ابلاغ شده گروه ۶اما مخابرات ۲۵اسفند۹۷ قراردد را ارسال نموده با گروه۲ وفاقد مزایا کجای این انصاف است خدا لعنت کند این افراد قانون گریز را شما که دم از قانون میزنید چرابه رای دیوان وماده۸۳ مجلس عمل نمیکنید جناب سر دبیر چرا از کارگزاران حمایت نمیکنید وگذرا رفتار میکنید

  4. ناشناس می گوید

    چرا این مطلب در وقت بازنشستگی ۹۷ عنوان نشد که ما بتوانیم درست تصمیم بگیریم که بمانیم ایا انتشار این خبر و اقدام مخابرات برای ندادن ان که خود قبول در پرداخت ان داشته و جزو ایتم پرداختها بوده خلاف و نوعی کلاهبرداری نیست خدایا با این جماعت چه کنیم که هر روز به یک رنگی می باشند

  5. ناشناس می گوید

    قابل توجه بازنشستگان ۹۷ نامه ای از مسئول حسابرسی مخابرات ایران به مناطق ارسال شده و در آن عنوان شده است با توجه به رای وحدت رویه دیوان ذخیره مرخصی مربوط به سالهای قبل از سال ۸۸ نمی بایستی پرداخت شود

  6. ناشناس می گوید

    با سلام
    سوال آیا کسانیکه درآخر سال ۱۳۹۷ سی سال خدمت آنها تکمیل بوده ومدیر یا رئیس اداره یا رئیس مرکز بوده اند ومیتوانستند بازنشسته شوند وبازنشسته نشده اند احکام آنها در ابتدای سال ۱۳۹۸ به کارشناس تنزل میابند یا خیر ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. ناشناس می گوید

    با سلام
    قولی که مهندس صدری داده بود در نیمه اول فروردین یک ماه از معوقه بن بازنشستگان در سال ۱۳۹۷ وعیدانه پرداخت میشود .عیدانه پرداخت شد ولی متاسفانه یک ماه معوقه بن خواربار بازنشستگان پرداخت نشد ؟سوال اول معوقه بن خواربار بازنشستگان مربوط به سال ۱۳۹۷ کی پرداخت میشود ؟
    سوال دوم حق ایثارگری ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان از سال ۱۳۸۹ تاکنون کی احکام آن زده میشود ؟
    سوال سوم اگر معوقات حق ایثارگری بازنشستگان از سال ۱۳۸۹ پرداخت شود ومخابرات ایران بیمه آنرا به تامین اجتماعی از سال ۱۳۸۹ پرداخت کند آیا تامین اجتماعی میپذیرد که احکام مستمری بازنشستگان از سا ل۱۳۸۹ تاکنون اصلاح شود ؟ لطفاسردبیر محترم یا همکارانیکه اطلاعات در این زمینه دارند راهنمایی کنند .متشکرم
    سوال چهارم آیا بن خواربار بازنشستگان در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۸۳۳۰۰۰۰ ریال پرداخت میشود (براساس آئین نامه حقوق ومزایای کارکنان مخابرات مصوب سال ۱۳۸۹ )یا بن خوارباربازنشستگان در سال ۱۳۹۸ مجددا در هیئت مدیره بایست تصویب شود
    سوال پنجم چرا سهام ترجیحی کارمندان وبازنشستگان آزاد نمیشود مگر قول آزاد سازی سهام ترجیحی توسط جناب آقای مهندس صدری در مجمع عمومی عادی سال قبل در سال ۱۳۹۷ داده نشده بود چر ا بدقولی میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. ناشناس می گوید

    با سلام
    یک نفر توضیح بده آیا رفاهیات سال ۱۳۹۸ بر ای بازنشستگان وشاغلین رسمی براساس مصوب سا ل۱۳۸۹ کارکنان مخابرا ت پرداخت میشود یا خیر ؟؟ تفاوت بن خواربار بازنشستگان سنوات قبل مربوط به سال ۱۳۹۷ کی پرداخت میشود ؟ رفاهیات از سال ۱۳۸۸ تاکنون را بر اساس رای وحدت رویه دیوان عدلت اداری باطل کردید وجناب آقای مهندس صدری معمولا با پنبه سر می برند ؟
    ۱-حداقل گروه جبهه ایثارگران سربازانی که در جبهه های نبرد خدمت کرده اند از سال ۱۳۸۹ پرداخت ودر پاداش پایان خدمت ومرخصی های ذخیره شده تاثیر بسزائی داردبدهید
    ۲-گروه بسیج فعال بازنشستگان وشاغلین داده شود که برای بازنشستگان در پاداش ومستمری تامین اجتماعی تاثیر گذار است
    ۲-تفاوت رفاهیات سال ۱۳۹۷ بازنشستگان را بدهید چرا از اول سال ۱۳۹۷ به شاغلین دادید ولی به بازنشستگان که رسید امروز وفردا میکنید؟؟؟؟
    ۳-کارکنانیکه در زمان دولتی ۳ سال برجسته بودند ویک گروه گرفته بودند را بدهید که در پاداش ومرخصی بازنشستگی تاثیر دارد ؟؟
    ۴-در مورد بندهای ۱و۲و۳و۴ که
    بهانه ای ندارید واز دیوان حکم نگرفته اید حالا باید پرداخت کنید /؟؟؟
    ۵- بر اساس ماده ۶ حصوصی سازی تمام پرداختیهای دولتی باید در زمان حصوصی عینا داده شود
    ۶- اگر کسی مطلبی دراین موارد بالا دارد ومغایر است بنویسد تا ما قانع شویم.

  9. سجاد می گوید

    متاسفانه ما در کشورمون چاره ای نداریم که در نهایت شکایات رو به قوه قضائیه یا دیوان عدالت اداری ببریم، این موضوع در همه ی کشورهای جهان وجود داره و همین ارگان ها یا با اسامی مشابه، مسئول رسیدگی به تخلفات و … هستند ولی با یک تفاوت بزرگ! در کشورهایی که فساد اداری کمی دارند ارکان حکومت از یکدیگر تفکیک شدند و روی همدیگر نظارت دارند، ولی در کشور ما اوضاع به این شکل نیست، شکایت از مخابرات به دیوان و قوه قضائیه مثل شکایت از یک فرد به خود اوست!
    دیوان در نهایت به نفع مخابرات میگیره حتی اگه حقیقت مثل روز روشن باشه! شده قوانین رو تغییر میدن! مجلس هم در نهایت و پشت پرده همه چیز رو به نفع مخابرات تموم میکنه! همکاران عزیز همه در نهایت مجبور و موظفند که به خواست مخابرات تن بدن، این یه اجباره، قدرت مالک مخابرات از تمامی دستگاه ها و ارگان های نظارتی و قانونی بیشتره! دستگاهی وجود نداره که بشه از مخابرات به اون شکایت کرد، اگه در گذشته هم تعدادی حکم به نفع کارکنان مخابرات صادر شده، به خاطر درگیری میان دولت و مالک مخابرات بوده و نه اینکه شکایات کارکنان به جایی رسیده بوده، که اون هم حل شده!

نظرات بسته شده است.