مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

انتقاد سازمان ملل از عملکرد آمریکا در قبال هواوی

مخابرات ما – دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات وابسته به سازمان ملل تصریح کرد: نگرانی های آمریکا در مورد راه اندازی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه با استفاده از تجهیزات شرکت هواوی همراه با اغراض سیاسی است.

مخابرات ما ( محمد – فارس) –  هولین ژائو روز گذشته در این مورد گفت: موضع گیری های آمریکا در این زمینه بیشتر به سیاست و تجارت مربوط می شود تا نگرانی های مشروع و قانونی در مورد امنیت.

وی افزود: هیچ شواهد و مدارک قطعی که ادعاهای آمریکا را در این زمینه ثابت کند، وجود ندارد. به نفع خود شرکت های مخابراتی است که به مشتریانشان اطمینان دهند زیرساخت های طراحی شده توسط آنها ایمن است.

ژائو همچنین گفت: من معتقدم که باید به هواوی باید فرصت هایی برابر با دیگر شرکت های مخابراتی اعطا شود تا این شرکت بتواند کسب و کار خود را به پیش ببرد. اما اگر در حین اجرای فعالیت های هواوی مشکل یا فرایندی غلط رخ داد، می توان هواوی را متهم کرد. اما اگر چیزی پیدا نشد که بابت آن قرار باشد هواوی در فهرست سیاه قرار بگیرد، فکر نمی کنم چنین کاری عادلانه باشد.

آمریکا در ماه های اخیر تلاش فراوانی کرده تا متحدان خود را به عدم استفاده از تولیدات مخابراتی و فنی شرکت هواوی ترغیب کند و این شرکت را به جاسوسی به نفع دولت چین متهم کرده است. در این میان تنها چند کشور معدود مانند استرالیا حاضر به همراهی با امریکا شده اند. اما اکثر کشورهای اروپایی درخواست آمریکا را رد کرده اند.

***

1040720cookie-checkانتقاد سازمان ملل از عملکرد آمریکا در قبال هواوی

نظرات بسته شده است.