مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نکات بهداشتی بعد از سیل

مخابرات ما-مالکی

سیل سبب بروز انواع بیماری ها در میان مردم می‌شود و برای در امان ماندن از انواع بیماری‌ها باید به نکات بهداشتی توجه بسیاری داشت در اینجا به معرفی چند توصیه مهم پزشکی و بهداشتی بعد از وقوع سیل می‌پردازیم.

مهمترین عامل بیماری در مناطق سیل زده آب‌های آلوده هستند و این بیماری‌ها به وبا، تب حصبه و هپاتیت آ. تقسیم می‌شوند؛ راه‌های انتقال این بیماری‌ها نوشیدن آب آلوده، خوردن غذای آلوده و دست آلوده است.

از ویژگی‌های بیماری وبا می‌توان به استفراغ، اسهال، تب و دفع زیاد آب اشاره کرد همچنین ویژگی‌های تب حصبه تب، خستگی، سرگیجه، درد بدن و اسهال است و هپاتیت آ با تب، خستگی، اسهال، استفراغ و زردی پوست خود را نشان می‌دهد؛ در این میان استفراغ تب و بدن درد و اسهال از نشانه‌های مشترک در این سه بیماری هستند.

شستن دست‌ها با مواد ضدعفونی کننده، استحمام با آب تمیز، استفاده از آب تمیز برای شستن خود و وسایل، استفاده از آب بسته بندی برای نوشیدنی و استفاده از وسایل آشپزی و مواد غذایی غیر آلوده مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها هستند.
باید توجه داشته باشیم که سیلاب گل آلود هستند بنابراین پس از پایان سیلاب و خارج کردن گلولای وسایل منزل و فروشگاه باید شسته شود و در صورت نیاز مورد گندزدایی قرار گیرند؛ اگر سیلاب وارد یخچال، انبار یا محل نگهداری مواد غذایی شده است این مواد غذایی آلوده و قابل مصرف نیستند بنابراین از خوردن، آشامیدن یا خرید و فروش آن‌ها باید خودداری کرد.

نکات بهداشتی بعد از سیل+ اینفوگرافی

1040440cookie-checkنکات بهداشتی بعد از سیل

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.