مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ایسنا نوشت: ۱۰ روستای شوش در محاصره سیل/آب در خیابان‌های شهر گوریه

مخابرات ما- ایسنا گزارشی جامع و کامل از وضعیت امروز خوزستان منتشر کرده است. بنظر می رسد با مطالعه آن اطلاعات نسبی خوبی از منطقه پیدا می کنید.

 

سیلاب

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان شتاب بیشتری گرفته است زیرا سیلاب استان‌های شمالی خوزستان نزدیک است و این امر باعث شده دستور تخلیه برخی مناطقی که در محاصره سیل قرار گرفته‌اند، صادر شود.

تمهیدات راه آهن برای ارائه خدمات به مناطق سیل زده خوزستان

مدیرعامل راه آهن از تمهیدات این مجموعه برای سرویس دهی به مسافران خط جنوب و همچنین امدادرسانی به سیل زدگان گفت.

سعید رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان و لرستان، جلسات متعددی در مجموعه راه آهن برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شده است. با توجه به این‌که ۴ قطار در اندیمشک وجود دارد، تصمیم بر این شد که امروز، سه قطار به مقصد تهران و یک قطار به مقصد مشهد مقدس حرکت کنند.

پس زدگی فاضلاب در بیش از ۵۰ نقطه شهر اهواز

رئیس شورای شهر اهواز با بیان این‌که در بیش از ۵۰ نقطه شهر پس زدگی فاضلاب وجود دارد، گفت: شرکت آب و فاضلاب از وظایف ذاتی خود شانه خالی می‌کند.

عبدالزهرا سنواتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت پس زدگی فاضلاب در اهواز اظهار کرد: وضعیت شهر اهواز از نظر سیلاب در حالت مناسبی است و همه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند، اما شرکت آبفا از وظایف ذاتی خود شانه خالی می‌کند.

رئیس شورای شهر اهوازادامه داد: شرکت فاضلاب ادعا می کند که این فاضلاب ها آب ناشی از طغیان رودخانه است در حالی که فاضلاب است.

در دشت آزادگان بیشتر زمین‌های کشاورزی آسیب دیده‌اند

فرماندار دشت آزادگان گفت: در پی سیل‌های اخیر، بیشتر زمین های کشاورزی آسیب دیده اند و مناطق مسکونی دچار آسیب نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، غلامعباس هزاریان در خصوص اقدامات لازم برای کنترل سیل در این منطقه و هم‌چنین ساماندهی خانواده‌هایی که دچار آسیب شده‌اند، اظهار کرد: دو ماه است که در بحث سیل بندهای دشت آزادگان در حال کار هستیم و با توجه به این‌که سیل بندها باید مستحکم شوند، این کار به ویژه در شهر سوسنگرد در حال انجام است.

فرماندار دشت آزادگان در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که دشت آزادگان و سوسنگرد در مسیر پایین دست رودخانه کارون هستند، آیا مشخص شده که در حال حاضر چه مناطقی زیر آب رفته‌اند؟ عنوان کرد: با توجه به این‌که رهاسازی آب و پخش آب را داشتیم اکنون اراضی کشاورزی زیر آب رفته‌اند و در حال بررسی تعداد زمین‌هایی هستیم که به زیر آب می‌روند.

ورود دو محموله اقلام امدادی هلال احمر به اهواز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ورود دو محموله ۵۰ و ۲۰ تنی اقلام امدادی این جمعیت به اهواز توسط دو هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی در دو روز گذشته خبر داد.

علی خدادادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی دو روز گذشته دو محموله ۵۰ و ۲۰ تنی اقلام امدادی جمعیت هلال احمر توسط  دو هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی به خوزستان وارد شد.

وی افزود: این محموله‌ها شامل یک هزار چادر امدادی، یک هزار جفت چکمه، مواد شوینده، کنسروجات و نان است.

زیر آب رفتن چند روستا در شوش/ ۱۰ روستا در محاصره سیل

فرماندار شوش گفت: تاکنون چهار پنج روستای شهرستان به زیر آب رفته‌اند و ۱۰ روستا در محاصره سیل و آبگرفتگی هستند.

به گزارش ایسنا، عدنان غزی در خصوص وضعیت شهرستان شوش و روستاهای آن در پی سیل اخیر، اظهار کرد: با توجه به سیلابی که در شهرستان شوش داشتیم و هم‌چنین افزایش دبی رودخانه‌های کرخه و دز، در حوضه دز نزدیک به چهار پنچ روستای شوش به زیر آب رفتند و ۱۰ روستا نیز در محاصره سیل و آب گرفتگی هستند.

وی افزود: در حوضه کرخه مشکلات ما با توجه به افزایش دبی رودخانه بیشتر از شاوور است.

غزی گفت: هم‌چنین سطح سیل بند سیدعباس که نزدیک به جاده ترانزیتی (اهواز – تهران) است، شکسته شده و اکنون آب در کنار جاده ترانزیتی است. البته عزیزان ما در حوزه راهداری و بخشداری و سایر ارگان ها بسیج شده اند تا مشکل حل شود. انتظار داریم ادارات و به ویژه نهادهای خدمات رسان همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

فرماندار شوش ادامه داد: جاده اهواز به شوش دچار آبگرفتگی نشده است ولی اگر آب افزایش پیدا کند، با مشکل مواجه می شویم. انتظار ما از مردم و به ویژه روستاهای اطراف این است که بگذارند که عزیزانی که نظر کارشناسی دارند، کار خود را انجام دهند و در کنار آنها باشند. ضمن این‌که از همراهی مردم صبور و فهیم شوش بابت همراهی‌شان تشکر می‌کنم و از آنها می خواهم به توصیه ها و هشدارهایی که داده می‌شود، توجه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: انتظار داریم وقتی دستور تخلیه روستاهایی را می‌دهیم با توجه به این‌که در معرض سیلاب و آبگرفتگی هستند، مردم نیز محل‌های اعلام شده را تخلیه کنند. ضمن این‌که کمپ‌هایی برای اسکان اهالی تمام روستاها آماده شده است و هر روستایی که جابجا شود، اهالی در این محل‌ها اسکان داده می‌شوند.

آب در خیابان‌های شهر گوریه / تخلیه برخی منازل

فرماندار شوشتر از ورود سیلاب به برخی خیابان‌های شهرگوریه خبر داد.

حسین پنبه‌دانه‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخرین وضعیت روستاهای شعیبیه شوشتر اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ روستای غرب شعیبیه در حاشیه رودخانه دز در محاصره سیلاب هستند که منازل این روستاها از قبل تخلیه شده‌اند.

وی تصریح کرد: با انفجار کانال شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی جهت انحراف آب از شهر گوریه، آب به سمت مزارع نیشکر هدایت شد.

فرماندار شوشتر گفت: در حال حاضر آب وارد برخی خیابان‌های شهر گورریه شده که برخی منازل این شهر با کمک نیروهای نظامی و امدادی تخلیه شدند. روند خدمت‌رسانی با بسیج همه امکانات ادامه دارد.

تاکنون هیچ کدام از شهرهای خوزستان تخلیه نشده‌اند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تاکنون دستور تخلیه هیچ شهری  را صادر نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تخلیه شهر سوسنگرد، اظهارکرد: تاکنون هیچ کدام از شهرهای استان خوزستان تخلیه نشده‌اند و دستور تخلیه نیز صادر نشده است،

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: البته برای برخی مناطق حاشیه رودخانه.های کرخه و دز آمادگی اعلام کردیم و تمهیداتی برای اسکان مردم این مناطق در اردوگاه‌های اضطراری اندیشیده شده و این آمادگی را داریم تا خانه‌هایی که نزدیک این مناطق حاشیه‌ای و در معرض خطر هستند، در صورتی که آب وارد خانه‌ها شود، تخلیه شوند.

سیل خوزستان نیازمند کمک ویژه در سطح ملی است

فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید از مناطق سیل‌زده مرزی استان خوزستان، گفت: اقدامات خوبی در سطح مدیریت بحران استان انجام شده اما سیلابی که وارد منطقه شده، نیازمند کمک ویژه در سطح ملی است.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در بازدید از مناطق سیل‌زده مرزی استان خوزستان، گفت: اقدامات خوبی در سطح مدیریت بحران استان انجام شده و با توجه به شرایط خاصی که بر استان حاکم است، سیلابی که وارد منطقه شده، نیازمند کمک ویژه در سطح ملی است.

وی افزود: هجوم سیلاب استان لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان، فشار زیادی به استان وارد کرده؛ به نحوی که بخشی از شهرها و روستاها را گرفتار سیلاب کرده است.

شهر گوریه در محاصره سیل / انفجار کانال شرکت نیشکر برای انحراف آب

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تصمیم جهت انفجار کانال شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی به منظور انحراف آب از شهر گوریه خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان این‌که کانال شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی به منظور انحراف آب از شهر گوریه شوشتر منفجر می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون ماشین آلات و نیروهای سپاه و ارتش در گوریه مستقر هستند ولی  هنوز آب وارد شهر نشده است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از ورود آب به شهر قصد  انحراف آب را از طریق کانال اصلی شرکت نیشکر امام خمینی داریم.

حاجی‌زاده با اشاره به حضور نیروهای سپاه و ارتش در منطقه ادامه داد: هم‌چنین در حال حاضر سردار خادم سید الشهدا، فرمانده قرارگاه  کربلای سپاه و امیر بیدادی، فرمانده ارتش در جنوب در منطقه حضور دارند.

وی عنوان کرد: ماشین آلات هم‌چنان در حال ایجاد دایک در اطراف شهر گوریه هستند.

در محورهای اصلی استان ممنوعیت تردد نداریم

رییس پلیس راه خوزستان گفت: در محورهای اصلی استان هیچ ممنوعیت و انسدادی نداریم و جاده‌ها باز و تردد در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا دولتشاهی درخصوص وضعیت جاده‌های استان در پی سیل اخیر، اظهارکرد: باتوجه به زحماتی که دوستان در حوزه استانداری، سازمان برق و راهداری داشته‌اند، خدا را شکر در حوزه جاده‌ای در محورهای اصلی هیچ ممنوعیت و انسدادی نداریم و جاده‌ها باز هستند و تردد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که عصر امروز باتوجه به این که تعطیلات به پایان رسیده و مسافرین نوروزی قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند، در محورهای خروجی استان، پیک ترافیک را داشته باشیم که البته شرایط لازم مهیا است و آماده‌باش هستیم.

1040070cookie-checkایسنا نوشت: ۱۰ روستای شوش در محاصره سیل/آب در خیابان‌های شهر گوریه

نظرات بسته شده است.