مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

افتتاح پنجمین مرکز اگریگیتور ایرانسل

مخابرات ما – مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان ایلام گفت: پنجمین مرکز اگریگیتور ایرانسل در کشور در شرکت هزاره سوم ایلام افتتاح شد .

مخابرات ما ( محمد – ایکنا) –  عباس بیرامی، مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان ایلام امروز با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام در عرصه ict ، اظهار کرد: در خصوص فراهم شدن زیرساخت‌های فناوری ارتباط اقدامات خوبی در سالهای گذشته و امسال انجام گرفته و زیر ساخت‌های ما در بعد شهری و روستایی رشد قابل ملاحظه ای دارند .
وی با بیان اینکه راه اندازی پنجمین مرکز اگریگیتور در استان با توان بخش خصوصی و توسط  هزاره سوم از فعالترین شرکت‌های استان به صورت صد درصدی راه اندازی شد، تصریح کرد: در اکثر نقاط کشور مراکز دانشگاهی یا دستگاههای اجرایی متولی و  اداره کننده مرکز اگریگیتور هستند که خوشبختانه در استان این مرکز با توان بخش خصوصی و توسط یکی از فعالترین شرکتهای استان به صورت صد درصدی در حال انجام است .
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با تاکید بر اینکه با شروع فعالیت این مرکز قطعا رشد خیلی خوبی در حوزه اشتغال و تولید محتوا خواهیم داشت، ادامه داد: اولین نیاز برای فعالیت در بخش فناوری اطلاعات، فراهم کردن بستر فیبر نوری در منطقه است که در این خصوص هم کشور ایران و هم استان از رشد خیلی خوبی برخوردار است
بیرامی تصریح کرد: در حال حاضر در استان ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری فعال داریم و علاوه بر این دو گذر رسمی به طول ۶۰ کیلومتر که بین کشور ایران و عراق در استان وجود دارد، تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است .
وی گفت: تمام شهرستان‌های استان به فیبر نوری متصل هستند و یکی از کارهایی که وزارت ارتباطات در دست اقدام دارد  اجرای فیبر نوری در مناطق روستایی و محروم در راستای تحقق عدالت اجتماعی است .
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تصریح کرد: برای این منظور ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری توانستیم از وزارت اعتبار بگیریم و این میزان فیبر نوری در سه فاز انجام خواهد گرفت و بالغ بر ۸۰ درصد روستاهای استان به فیبر نوری متصل خواهند شد .
وی با اشاره به اینکه همه شهرهای ما به نسل ۳ و ۴ اینترنت شبکه موبایل متصل هستند، تصریح کرد: در فاز جدید ۲۶۰ روستا از این امکان بهره‌مند خواهند شد .
بیرامی با اعلام اینکه استان ایلام در شاخص «ای دی ای» رتبه سیزده را در بین استانهای کشور کسب کرد، یادآور شد: در این رتبه بندی دخالتی از جانب ما نیست و خود وزارت با بررسی یک سری مولفه ها استان ها را رتبه بندی می کند و استان در سال ۹۴ در همین شاخص رتبه ۱۷ را داشت و در سال گذشته با همکاری بخش خصوصی آذرماه به رتبه ۱۶ و امسال نیز به رتبه ۱۳ کشوری ارتقاء پیدا کرد

***

1031810cookie-checkافتتاح پنجمین مرکز اگریگیتور ایرانسل

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.