مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بررسی قرارداد کارگزاران با مخابرات ایران ۱- چند بند غیر مالی.

مخابرات ما- می خواهیم چند بند غیر مالی قرارداد کارگزاران را مخابرات را بررسی کنیم.

مخابرات ما- شرکت مخابرات ایران بالاخره قراردادی که در آن از کلمه های (مدت قرارداد یک سال است) استفاده نشده آماده کرده است.مهمترین بند قرارداد بند ۷ است که می خوانیم:

ماده هفتم مدت قرارداد

مدت این قرارداد… تا رسیدن به حداقل شرایط بازنشستگی … می باشد و چنانچه در خلال مدت قرارداد  .. مطابق آیین نامه انضباطی شرکت و قوانین و مقررات مربوطه با وی رفتار خواهد شد.

بخش دوم از این بند, آنقدر موانع اجرائی دارد که بیشتر نمادین است تا واقعیتی قابل اجرا.بنابراین منطقی این استکه این قرارداد تا رسیدن به شرایط حداقلی بازنشستگی ادامه دارد.یعنی تا رسیدن به ۳۰ سال حدمت.

 

ماده هشتم ساعت کار

کارگزار موظف است در هر روز کاری به میزان ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه از ساعت ۸ الی ۱۵ و ۲۰ دقیقه روزهای شنبه تا پنجشنبه برابر قوانین و مقررات مربوطه در محل مرکز حضور داشته باشد ….

ماده هشتم که بسیار معمولی است.ساعت کار آن بر اساس یک محیط روستائی منطقی بنظر می رسد.ضمن اینکه ابهامی در آن نیست.

سه ماده دیگر آن بسیار مهم است.یکی محل کار, دیگری وظایف کارگزار و بعدی شرایط مالی قرارداد.

در ماده ۶ در مورد محل کار می نویسد:

 

ماده ۶ محل انجام کار
محل  انجام کار کارگزار در استان …. شهرستان …. حوزه خدمات مرکز تلفن روستای ….  می‌باشد و کارفرما مجاز است نسبت به کارگیری ایشان در مراکز روستایی در هر نقطه از محدوده جغرافیایی استان اقدام نمایند.

محل انجام کار کارگزار یک روستا تعیین می شود.اما کارفرما نسبت به تعیین محل کار او اختیار کامل دارد. هر چند در اینجا محل کار او یک روستا تعیین شده اما بنظر می رسد تکیه این ماده محل استقرار اوست یعنی قطعا باید در محل کار حضور داشته باشد.نمی تواند به سراغ کارهای بیرونی رفته و کلید را در منزل به دیگران بسپارد. در بند دیگری در مورد وظایف کارگزار می نویسد:

 

۵-۱- کارگزار متعهد می شود مرکز مخابراتی …  را واقع در روستای مورد قرارداد و روستاهایی که از امکانات مرکز مذکور استفاده می‌نمایند را …. نگهداری نماید.

یعنی چنانچه  مرکز تلفن در روستایی به روستاهای اطراف نیز سرویس می دهد وظیفه کارگزار است آن را نگهداری کند.بنابراین می توان گفت فضای کاری کارگزار، محدودهسرویس دهی مرکز تلفن اوست.

اما نوع نگهداری کاملا گسترده است و فقط به عنوان تلفنچی مختصر نشده است

۵-۱- کارگزار متعهد می شود مرکز مخابراتی شبکه کابل زمینی و هوایی  و سایر منصوبات و خدمات ارتباطی را واقع در روستای مورد قرارداد و روستاهایی که از امکانات مرکز مذکور استفاده می‌نمایند را بر اساس دستورالعمل های ابلاغی کارفرما به صورت فعال برای ارائه سرویس های مخابراتی و سایر موضوعات ارجاعی نگهداری نماید.

بنابراین وظایف نگهداری تمامی تجهیزات داخل و خارج مرکز و دادن خدمات ارتباطی به کارگزار سپرده شده است اما تجهیزات مناسب باید از سوی کارفرما در اختیار او قرار گیرد.

برای اینکه بحث وظایف و محدوده جغرافیایی کار کارگزاری را ببندیم باید حتما به این ماده نیز اشاره کنیم:

 

۵-۶- کارگزار مکلف به انجام و استمرار  ارائه کلیه خدمات مخابرات پست پست‌بانک و سایر امور ارجاعی برابر موازین و ضوابط ابلاغی می باشد.

البته شرکت مخابرات برای انجام کارهای پست و پست بانک باید قرارداد همکاری با پست منعقد نماید وگرنه امکان انجام امور مال نقدور نخواهد بود.

تا اینجا به تمامی قسمت های مهم قرارداد اشاره کرده ایم مگر بخش مالی آن.

در ادامه این مطالب, به آن نیز خواهیم پرداخت.

……>> ادامه دارد.

1030180cookie-checkبررسی قرارداد کارگزاران با مخابرات ایران ۱- چند بند غیر مالی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.