مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ساختار جدید نیروی انسانی چیست؟

مخابرات ما – آنچه از سوی ادارات نیروی انسانی می اید ، آنچه قرار است منجر به تغییر شود خود بخود شاخک ها را می جنباند.

امروز دو بار در دو خبر متفاوت دو نفر با من تماس گرفتند و در مورد ساختار جدید نیروی انسانی پرسیدند.

پس از بازنشستگی اخیر شاید لازم باشد ساختار قدری تغییر کند اما این تغییر در کدام جهت است؟

یکی می گفت قرار است مخابرات به شکل بنگاه اداره شود.دیگری می گفت نظام نظارتی مشابه زیر ساخت در اینجا هم اجرا می شود.

همه این حرفها را کنار می گذاریم! چرا که هنوز هیچ خبری نداریم.

بنابراین از شما می پرسم! آیا شما در مورد ساختار جدید نیروی انسانی مخابرات چیزی شنیده اید؟ آیا اصولا تغییری در راه هست یا خیر!

منتظر نظرات شما هستیم.

1028590cookie-checkساختار جدید نیروی انسانی چیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم به نظر می رسد بخشی از تغییرات متاثر از کاهش تعداد پرسنل و به دنبال بازنشستگی تشویقی است و بخش دیگر ناشی از طرحهای شرکت تا سال ۱۴۰۰ است .برداشت بنده این است که تا سال ۱۴۰۰ بخش اعظمی از پرسنل رسمی از شرکت خارج و بخش عظیمی از امور شرکت برونسپاری خواهد گردید . نیروهای شرکت های شسکام و خدمات اول و کارگزاران در برخی از پست ها ی شرکت جایگزین خواهند شد .

  2. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان
    زمزمه ها می گوید چارت کوچک خواهد شد.

  3. ناشناس می گوید

    این قبیل فعالیت‌ها هیچ نتیجه‌ی ملموسی نخواهد داشت، ساختار جدید چه معنی‌ای میدهد؟ برای چی ساختار جدید نیروی انسانی، تعریف و پیاده‌سازی میشه؟ دو بحث داریم، یا صرفاً کاهش هزینه‌ها که مد نظر سهامداران عمده‌ست که هیچ، یا بهبود بهره‌وری، در شرکتی که بخش اعظم کارکنانش معتقدند با اولین روزنه بایستی شرکت رو ترک کرد هیچگاه بهبود بهره‌وری رخ نخواهد داد.
    شرکت چند دسته نیرو داره:
    دسته‌ی اول نیروهای رسمی زمان دولتی، این دسته به دلیل سابقه‌ی بالایی که دارند دیگه به فکر کار در جای دیگه و ترک مخابرات پیش از بازنشستگی نیستند، خود این دسته به دو گروه کوچک و بزرگ تقسیم میشه، گروه کوچک شامل کسانی‌ست که با صلاحیت و البته اکثراً بدون صلاحیت و صرفاً از طریق روابط و سیاسی‌کاری و … پست‌های مدیریتی فراوان شرکت رو در اختیار دارند، این گروه خصوصاً افراد نالایق، تنها بخشی از مخابرات هستند که علاقه به موندن در شرکت دارند و متأسفانه بیشترشون فقط شرکت رو برای منافع خودشون میخوان، گروه بزرگ شامل اکثریت میشه که هیچ انگیزه‌ای برای کار ندارند، خصوصاً وقتی اوضاع رو با همکاران سابقشون که امروز در زیرساخت کار می‌کنند مقایسه می‌کنند، این گروه صرفاً آرزو دارند هر چه سریعتر و با کمال میل شرکت رو ترک کنند!
    دسته دوم کارکنان قراردادی هستند، که بخش بزرگیشون قراردادی‌های ۹۲ می‌باشند، از این دسته تعداد بسیار اندکی پست‌های مدیریتی دارند و چندین برابر اون تعداد، منتظر احکام مدیریتی برای سال آینده هستند، که این طور که از شواهد برمیاد قرار نیست مدیر بشن و ساختار تغییر میکنه، این گروه همیشه توسط مخابرات فریب داده شدند، از همون سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۸۰ تا شاهکار کلاه‌برداری مخابرات در سالهای ۹۱ و ۹۲، همیشه قراردادی‌ها با وعده‌ی دروغ رسمی شدن جذب شرکت شدند، همیشه به اونها دروغ گفته شده، نمی‌دونم آقای پوررنجبر، مدیرعامل سال ۹۱ و ۹۲ مخابرات هنوز به سایت سر می‌زنه یا نه، وعده‌ی دائمی شدن و کار در یه شرکت در حال پیشرفت بارها توسط ایشون در اون‌ سال‌ها در مخابرات ما داده شد و امروز سکوت کردند، از این دسته به جرئت بالای ۶۰ درصد در اولین فرصت شرکت رو ترک می‌کنند کما اینکه از قراردادی‌های ۹۲ در این سال‌ها حدود ۱۰۰۰ نفر شرکت رو ترک کردند و به تعداد کمتر جایگزین شدند، اکثریت این گروه برای شرکت ارزش و احترامی رو قائلند که شرکت برای اونها قائله، پس انتظار بهره‌وری از این گروه به نظر خیال خام و البته استثماریه مخابراته!
    دسته سوم نیروهای پیمانکاری مخابرات هستند، این گروه بالای ۹۸ درصد از مخابرات متنفرند و همانگونه که مخابرات اونها رو به چشم نیروهای غیر خودی میبینه، اونها هم مخابرات رو صرفاً به شکل مکانی که ناچارند ازش کسب درآمد کنند می‌بینند، خنده‌داره که از این گروه که به لطف مخابرات از حداقل حقوق کارگری بهره‌مندند انتظار بهره‌وری داشته باشید، این گروه به شدت مورد استثمار مخابرات قرار دارند.
    بنابراین کمتر از ۱۰ درصد مجموع کارکنان مخابرات از کار در این شرکت راضی هستند و کمتر از ۲ درصد کارکنان اهداف شرکت رو اهداف خودشون میدونند! با این وضعیت هر چقدر هم طرح منابع انسانی و ساختارهای جدید اجرا بشه نتیجه‌ای نخواهد داشت، جایگزینی این نیروها با نیروهای به قول سهامداران، ارزونتر در بیرون شرکت که آرزوی کار در مخابرات رو دارند هم نتیجه‌ای نخواهد داد، چون افراد وقتی در شرایطی قرار می‌گیرند که مورد استثمار قرار می‌گیرند بی‌انگیزه خواهند شد و اگه توانایی و شانس رفتن رو داشته باشند خواهند رفت.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ۱۰۰۰ نفر رفتن؟
      ۱۰ درصد؟
      ۲ درصد؟
      انصافا خیلی جرات داری اینقدر دقیق آمار ذکر میکنی!
      اصلا هیچ یک از اعداد شما سندیت نداره وقتی به این جرات درصد میدی بقیه حرفات هم روی حسا بنیست!
      ناراحت شدی؟
      دقیقا مثل یک دوست میخوان ناراحتت کنم.
      میخوام مثل یک دوست وادارت کنم حرف حساب بزنی.
      بقیه خواننده ها مو رو از لای ماست می کشن تا آمار های اینجوری رو ببینن بقیه حرفات رو نمی خونن!
      نکن!
      حرف دوستانه منو باور کن و مطلب تحلیلی به این خوبی رو با تحساسات شخصی قاطی نکن
      باور کن دوستت دارم

  4. مهندس واقعی نه پولی می گوید

    تا بی پولی باشه وضع همینه و بدتر هم میشه زیرساخت چون مدیریت دولت رو داره یک سروگردن که چه عرض کنم یک تنه از ما بالاتره از همه نظر نه فقط حقوق و مزایای کارکنان بلکه نظم سازمانی احترام به شان پرسنل و از همه مهمتر مناسبات اداری در مخابرات استان‌ها چیزی که نداریم نظم هست هیچ نظمی نداریم گویا حراست یک اداره تزیینی است انگار نه انگار که حراست وظیفه رسیدگی به امور داخلی اداره و تخلفات رو داره اداره ای که رییس اداره هیچ قربی نداشته باشه و هیچ فرقی با یک کارگر ساده نداشته باشه به هیچ جایی نمیرسه

  5. بی خیال می گوید

    سلام
    مدیران پوسیده برکنار ساختار را برمبنای کار و کارشناس محور ی و کم کردن تعداد مدیران و انتخاب مدیران شایسته بگذارید

  6. همکار شهرستان مرزی می گوید

    سلام سردبیر محترم تعجب نداره در مثل ترکی میگویند ( گوروشن کنده بلدچی لازم دیر ) تغییر ساختار حتمی است اشاراتی هم در قالب نظرات قبلا داشتیم ناشناسان فرمودند شایعه است مثل اینها مثل ماهی و دریاست وجودش را حس نمیکنند ولی خروج از آن همانا ومرگ هم همانا.؟! ( موفق پایدار باشید)

نظرات بسته شده است.