مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

میثاقنامه “ائتلاف برای فردا” با تشکل‌های اتاق منتشر شد

مخابرات ما – در آستانه نهمین دوره انتخابات پارلمان بخش خصوصی، ۱۰ بند از میثاقنامه گروه “ائتلاف برای فردا” با تشکل‌های اتاق بازرگانی منتشر شد.

مخابرات ما (اقتصاد آنلاین) – در آستانه نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گروه “ائتلاف برای فردا” اعلام کرد: تشکل‌های اقتصادی، کانون‌های تخصصی اندیشه و اقدام در خانواده اتاق هستند. انبوهی مشکلات بخش خصوصی کشور ایجاب می‌کند که اتاق و تشکل‌ها در یک رابطه هم افزا و حرکت همسو، به پیگیری و رفع مشکلات سرعت و کیفیت ببخشند. ما باور داریم که شرط لازم برای مدیریت کارامد و اثربخش اتاق بازرگانی، داشتن تشکل‌هایی قوی است. از این روی همکاری با تشکل‌ها را یک امر اجتناب ناپذیر می دانیم که برونداد آن در نهایت، سربلندی اتاق فردا نزد اعضای خود و سایر ذینفعانش خواهد بود. بر پایه ی این باور، میثاق “ائتلاف برای فردا” با تشکل‌ها چنین خواهد بود:

ائتلاف برای فردا:

۱٫ تشکل‌های اقتصادی را نهادهای تخصصی و حرفه ای حوزه های مختلف کسب و کار می‌داند و با تقسیم کار بین اتاق و آن‌ها، به کار تخصصی و حرفه‌ای پشتوانه می‌دهد.

۲٫ با افزایش تلاش و بهبود کارایی اتاق در پیگیری و حل مشکلات عمومی محیط کسب و کار، مانند مسائل بانکی، مالیاتی، تأمین اجتماعی، گمرکی، مجال تمرکز بیشتر بر مشکلات تخصصی محیط کسب و کار را برای تشکل‌ها فراهم می‌کند.

۳٫ برقراری و تقویت ارتباط تشکل‌ها با همتایانشان در سایر کشورها را در تعاملات بین المللی اتاق دنبال می‌کند.

۴٫ تشکیل و توسعه تشکل‌های بالادستی (فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌ها) را به منظور تقویت انتظام بین صنفی و ارتقاء سطح مذاکره و چانه زنی بخش‌های مختلف اقتصاد با حاکمیت، سرعت می‌بخشد.

۵٫ به ترویج و ارزشمند نمودن عضویت فعالان اقتصادی در تشکل‌ها کمک می‌کند، به نحویکه پوشش تشکل‌ها بر فعالان اقتصادی حوزه خود افزایش یابد.

۶٫ به منظور افزایش پایداری تشکل‌ها، ضمن توسعه پشتیبانیهای مادی و معنوی اتاق، برای توسعه ی خدمات تشکلها به اعضای خود و افزایش رضایت ایشان، تشکلها را یاری می کند.

۷٫ در فعالیتهای خود، بخشی از کارها را به تشکل‌ها می‌سپارد و برای واگذاری تصدیگری‌های دولت به تشکلها، مانند نظارت، کنترل و صدور مجوزها، فعالیت‌های ترویجی، تنظیم مقررات تخصصی و مانند این‌ها، تلاش می‌کند.

۸٫ با این تفکر که مدیریت تشکل‌ها، به منزله ی سازمان‌های غیر انتفاعی، کاری تخصصی و حرفه‌ایست، در تربیت و آموزش تخصصی مدیران تشکل‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

۹٫ در مسیر تقویت بنیه علمی و کارشناسی در درون تشکل‌ها، در انجام کار کارشناسی با رویکرد حل مشکل، با آنها همکاری می‌کند.

۱۰٫ نمایندگی اتاق را در شوراها و مجامع دولتی و حکومتی، به تناسب موضوع و مبحث، به تشکل‌ها تفویض می‌کند.

 

1026760cookie-checkمیثاقنامه “ائتلاف برای فردا” با تشکل‌های اتاق منتشر شد

نظرات بسته شده است.