مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ادامه حفظ صدرنشینی و رشد سهم بازار همراه اول در شبکه ارتباطات کشور

مخابرات ما – براساس آمار منتشرشده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور همراه اول تنها اپراتوری است که توانسته سهم خود از بازار ارتباطی را به ۶۰.۱۱ درصد برساند. این در حالی است که سهم بازار این اپراتور در سال گذشته ۵۹.۴۳ درصد بوده و همراه اول توانسته با وجود تغییر مدیرعامل با افزایش مشترکان خود از خرداد سال گذشته که ۴۹ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۱ مشترک فعال بوده این تعداد را به ۵۵ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۴۲ سیم کارت فعال افزایش دهد.

مخابرات ما ( محمد – نود فناوری)  گزارش‌های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد ضریب نفوذ تلفن همراه در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری رشد ۱.۵۵ درصدی داشته و به ۱۱۱.۸۷ درصد به ازای پوشش سراسری کل کشور رسیده است. این آمار به‌ازای فعالیت ۹۱ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۳۵ مشترک در شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه بوده است.

این در حالی است که با توجه به اشباع بازار سیم‌کارت همچنان رقابت سختی میان اپراتورها وجود دارد و در این بین همراه اول با حفظ صدرنشینی خود در این بازار همچنان در حال رشد سهم بازار خود نسبت به رقباست.

آمار منتشرشده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد اپراتور همراه اول تنها اپراتوری است که توانسته سهم خود از بازار ارتباطی را به ۶۰.۱۱ درصد برساند. این در حالی است که سهم بازار این اپراتور در سال گذشته ۵۹.۴۳ درصد بوده و توانسته با افزایش مشترکان خود از خرداد سال گذشته که ۴۹ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۱ مشترک فعال   به ۵۵ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۴۲ سیم کارت فعال سهم خود را در بازار گسترش دهد.

 

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز با اینکه سال گذشته ۳۷.۴۵ درصد از بازار ارتباطات همراه کشور را در اختیار داشت، سهم آن در سال جاری به ۳۶.۲۳ درصد رسیده و تعداد مشترکان فعال آن ۳۳ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۶۰ نفر گزارش شده است.

شرکت خدمات ارتباطی رایتل با سه میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۲۸ نفر مشترک، ۳.۶۴ درصد سهم بازار و سازمان منطقه آزاد کیش نیز با هفت هزار و ۸۰۵ نفر مشترک، ۰.۰۱ درصد سهم بازار را در اختیار دارند. همچنین آمار نشان می‌دهد که پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی در حال حاضر ۸۲.۶۴ درصد است.

در حال حاضر تعداد مشترکان همراه اول ۵۳ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۹۷، ایرانسل ۳۳ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۷۲ و رایتل یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۳۱ است.

ضریب نفوذ موبایل تا پایان سال گذشته نیز ۱۱۰٫۵۳ درصد بود.

در حال حاضر ۸۸ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۴۲ مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد.

***

1024930cookie-checkادامه حفظ صدرنشینی و رشد سهم بازار همراه اول در شبکه ارتباطات کشور

نظرات بسته شده است.