مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توضیحی بر خبر ایرنا، خبری خوش برای ۸ کارگر مخابرات خراسان رضوی

مخابرات ما- چندی قبل ایرنا در خبری نوشته بود ۲۴ نفر از کارگران شرکتی مخابرات خراسان رضوی اخراج شده اند.

سپس توضیح داده بود که “با تغییر قرارداد همکاری از یک پیمانکار به شسکام، تعداد ۲۴ نفر از نیروهای شرکتی با سابقه های بالا بیکار شده اند.مخابرات گفته است دلیل اخراج این است که این افراد در لیست hr نیز نبوده اند.”

امروز در جلسه ای  که با حضور مهندس کارگزار مدیر منطقه خراسان رضوی رضوی برگزار می شد به این موضوع نیز پرداخته شد.

بحث اولیه روی تعداد نفراتی که مشکل پیدا کرده بودند جلو رفت. قبلا هم پیگیری کرده بودم لذا می دانستم تعداد ۸ یا ۷ نفر است نه ۲۴ نفر.

طبق قوانین شرکت مخابرات ایران اضافه شدن هر اسمی به لیست نیروهای شسکام و یا خدمات اول  قطعا باید با مجوز مخابرات ایران و حداقل معاونت توسعه نیروی انسانی باشد. از آنجا که قرارداد قبلی شبکه توابع مشهد  با شرکتی محلی بوده است اسامی ۷ یا ۸ نفر از این افراد در لیست سابق شسکام نبوده.یعنی سابقه همکاری با شسکام نداشته اند. شسکام بارها این قرارداد را گاجرا کرده و پس از یک سال دوباره پیمانکار دیگری آمده  یعنی سال به سال دست به دست شده این قرارداد..این همان موضوعی است که به خبرنگاران گفته اند “نام این افراد در hr نیست لذا شسکام نمی تواند جذب کند.”

در حقیقت موردی که بین خبرنگاران و مخابراتی ها اختلاف ایجاد کرده همین بود.

حال واقعیت این است که بدلیل واگذاری کارهای توابع منطقه یک در مشهد به شسکام حدود ۸ نفر از نیروهای کارگری بیکار شده اند.کار پیمانکار قبلی پایان یافته و پیمانکار جدید می گوید به نیروی جدید نیازی ندارد کارهایش را با همین افراد قبلی انجام می دهد.

در جلسه بوضوح روشن بود مهندس کارگزار بدنبال پیدا کردن راهی بود که در این ایام  سال و نزدیک عید کسی بیکار نشود و فشار روانی بیکاری روی کسی نباشد.

در نهایت راه حل پیدا شد.

این قرارداد از آنجا که هنوز با شسکام قطعی نشده به شرکتی دیگر غیر از شسکام واگذار می گردد  تا با استفاده از نفرات قبلی همان کار را ادامه دهند.به این ترتیب این ۸ نفر سر کار خود برمیگردند و کار توابع منطقه یک را انجام می دهند.

کلیات بحث ها همین بود.این بار با کمک مهندس کارگزار مدیر منطقه خراسان رضوی کارگران قبلی به کار خود ادامه می دهند.اما کار شسکام  و خدمات اول، در مقابل پیمانکاران محلی باید به قانونی نوشتنی برسد که جلوی این وقایع گرفته شود.

مخابرات ما از ابتدا  کمک می کرد که  این مشکل به راه حل منجر شود یعنی دامن زدن به خبر مشکل را حل  نمی کرد.حالا هم خوشبختانه خبر خوبی به این گروه می دهم که خوشبختانه مشکل آنان حل شده و به سر کار خود برمیگردند.

به هر حال مرزبندی هایی که بین کارگران مخابرات کشیده شده گاهی تبعاتی مثل این دارد. باید برایش فکری کرد.

1023470cookie-checkتوضیحی بر خبر ایرنا، خبری خوش برای ۸ کارگر مخابرات خراسان رضوی

نظرات بسته شده است.