مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تازه واردی بنام بیمه معلم در مخابرات؛اکثرا نگران از این تازه وارد!

مخابرات ما- هر ساله تنظیم قرارداد بیمه تکمیلی نگرانی هایی برای کارکنان به همراه دارد.دو سال گذشته بیمه دانا طرف قرارداد بود.اینک گفته می شود که بیمه معلم با مخابرات قرارداد خواهد بست.

 

مخابرات ما- در میان کارکنان و مدیران استانها، برای انتخاب بیمه معلم بعنوان طرف قرارداد برای بیمه تکمیلی نگرانی هایی ایجاد کرده است.این نگرانی بابت میزان توان و قدرت بیمه معلم است در سرویس دهی. میزان نگرانی در میان مخابراتی ها از عملکرد این بیمه آنقدر زیاد است مه حتی یکی از مدیران استانها به نویسنده می گوید بیمه معلم ضعیف است این واگذاری مشکوک بنظر می رسد.

بطور کلی بحث خدمات عمومی و منافع آن برای بیمه گران از این حرف و حدیث ها بدنبال دارد اما اگر اصول کار شفاف باشد هرگز این حرفها پیش نمی آِید.

برای شفافیت عملکرد شرکتهای بیمه ای تصمیم گرفتیم وارد بحث شویم و اطلاعات مقایسه ای را برایتان منتشر کنیم.

در پایان این شما هستید که در نظرسنجی ما شرکت می کنید و به شرکتهای بیمه ای امتیاز می دهید.

 

توانگری مالی شرکت های بیمه ای در ایران

یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند در شناساندن یک شرکت بیمه ای خوب کمک کند، توانگری مالی آن شرکت بیمه است. توانگری مالی در واقع میزان توان مالی شرکت در انجام تعهدات مالی است و هرچه این توان مالی بیشتر باشد، شرکت در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت. شکتها را در 5 سطح تقسیم می کنند.

سطح یک -شرکتیهایی که 100 درصد از مطالبات مردم را پرداخت می کنند.

سطح دو- شرکتهایی که از 70 تا 100 درصد از مطالبات را پرداخت می کنند.

سطح سه- شرکتهایی هستند که  از 50 تا 70 درصد مطالبات را می دهند.

سطج چهار-سطح تامین مطالبات کمتر از 50 درصد است.

سطح 5- نسبت انجام تعهدات آن ها کمتر از %10 است.

حالا به جدول زیر نگاه کنید.

 

جدول توانگری بیمه ها تا سال 1396 بر اساس اعلام بیمه مرکزی

ملاحظه می کنید که هر دو بیمه دانا و معلم در سطح دوم قرار دارند ولی اختلافشان بسیار زیاد است.یعنی دانا به 100 درصد نزدیک است و معلم از 100 فاصله دارد.

 

شاخص‌های رضایت‌مندی مشتریان

رضایت مندی مشتریان رتبه ای  است که با 13 شاخص مختلف محاسبه می شود.بطور خلاصه وضعیت شرکتهای بیمه در مورد این شاخص نیز در جدول زیر قابل رویت است.

در این شاخص ها عموما وضع بیمه معلم بهتر از داناست اما یک نکته بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.هر دو بیمه در این شاخص ها اصلا در وضعیت مناسبی قرار ندارند.بر اساس این شاخص ها که توسط بیمه مرکزی محاسبه شده انتخاب هر دو بیمه کار غلطی است.

 

 رتبه شرکت‌ها در شاخص‌های مربوط به پرداخت خسارت

آنچه برای مشتری مهم است پرداخت بموقع خسارت یا هزینه بیمه تکمیلی است.این شاخص در شرکتهای بیمه با جدول زیر قابل مقایسه است.لازم بذکر است که این سه شاخص در جدول بالایی هم دیده می شود اما برای اهمیت بیشتر آن را جدا کرده ایم.

هر چند در این جدول حد بالای نمره مشخص نیست -احتمالا 20 باشد- ولی می بینید که شرکت بیمه دانا و معلم, هر دو اختلاف فاحشی با شرکتهای معتبر دیگر دارند.

**************

با این توضیحات حالا شما  با دید بهتری می توانید نظر بدهید.در بخش کامنتها نظرات خود را بنویسید تا با استفاده از این کامنتها نظرسنجی ویژه ای طراحی کنیم.

 

1022920cookie-checkتازه واردی بنام بیمه معلم در مخابرات؛اکثرا نگران از این تازه وارد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. خطیبی می گوید

    با سلام
    من هشتصد هزار تومان هزینه دارو ویزیت تحویل بیمه معلم دادم فقط طی چهار فقره صدو پنجاه هزار تومان واریز کرده است
    خطیبی
    شماره ملی : ۰۰۴۱۳۶……

  2. ناشناس می گوید

    کمک رسان دیگه چیه خود بیمه معلم‌ پاسخگو نیست .حواله میده به sos

  3. رضا می گوید

    جالبه ، من فکر میکردم دانا قوی تره !

  4. ناشناس می گوید

    سلام بر استادان عزیز..به قول شاعر رحمت ا….. هردم از این باغ بری میرسد…………. سردبیر عزیز این روزها شرکت مخابرات در کما هست ظاهرا…اون از وضعیت رفاهیات که دیگه سنگ لحدش را نصب کر دند دلمون به یک بیمه نسبتا کم دردسری خوش بود که اون هم دارد به قبرستان رفاهیات تشییع می شود تورا خدا سومین سنگ قبر را هم به اقایان بفرمایید بتراشند وبر روی قبر کارکنان بد بخت واز همه جا رانده شده بگذارند تا همه مدیران ارشد خیالشان راحت شود.خداوکیلی یک نفر نماینده از طرف اقایان صاحب مال باد اورده شرکت مخابرا با هزینه سفر ما بازنشسته هابرود یک روز در شرکت های ماست بندی و دوغ فروشی کاله که اندازه درامد یک مرکز 5000 شماره ایی. ما هم نیستبزند وفقط اوضاع پرداختی ورفاهیات بیمه و تفریحات و……اونجا. را مشاهده کنند دیگه کاری به شرکت نفت گاز اب وبرق وفولاد و…… رانداریم به خدا امروز دریک شهرستان کوچک بحث سر حقوق رییس ادارات شرکتهای فوق الذکر بود وقتی به مخاطبم گفتم رییس ما ماهیانه متوسط بین 4 تا5 میلیون میگیره. که باور نکرد چون فیش یکی از همون ادارا بالا را کپی ان را نشونم داد که 12 میلیون ناقابل بود که درامد 2 ریال تعاون زمان دقیانوس ما کل ثروت اون شرکت بود به مدیران بالادستی وهیئت مدیره محتر بفرمایید از قول ما بازنشسته هاکه(شب عیداست یار از ما چعندر پخته روغن برنج شیرینی میوه گوشت مرغ وقند وچای و ماکارونی تخم مرغ تخمه کشمش ونخودچی وگندم برشته جوراب لباس کفش. گلیم. واب معدنی و…….. می خواه..بی انصاف خیالش میرسد من وام بازنشستگی.سکه هدیه بازنشستگی و پس انداز 6%و مابهالتفاوت رفاهیات و پاداش و بهره وری و هدیه ایام گرفته ام)انصافا شما بودید چکار میکردید دیگه پول هم نداریم فرار کنیم بریم کیش که دستشون به مون نرسد.

نظرات بسته شده است.