مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شنیده ها- سال آینده، مدیران بالای 30 سال سابقه ردیف کارشناسی می گیرند!

مخابرات ما- در انتخاب بازنشستگی برای کارکنان پارامترهای بسیاری موثر است. برخی از پارامترها در عین اهمیت هرگز بطور رسمی گفته نمی شود چیزی مثل همین مطلبی که الآن می خوانید.

 

مخابرات ما (شنیده ها) – کارکنان بالای 30 سال سابقه برای انتخاب بازنشستگی تشویقی یا عدم انتخاباتش باید پارامترهای بسیاری را در نظر بگیرند.ما سعی کرده ایم با انتشار ایده ها ،آمارها، حتی محاسبات مختلف همه پارامترها را در معرض نگاه آنان قرار دهیم تا انتخاب برایشان ساده تر باشد.

.

اما صحبت از برخی پارامترها ساده نیست.چرا که در عین اهمیت هیچکس یطور رسمی حرفی از این پارامترها نمی زند. رسانه ها هم دنبال دردسر نیستند لذا هرگز از آن حرفی نمی زنند.

از عدم طرح این پارامترها چه کسانی ضرر می کنند؟ کسی که در حالت انتخاب قرار دارد.کسی که پارامترها برایش مهم است.

.

لطفا توجه کنید! آنچه در قالب شنیده های این مطلب منتشر می کنیم مهم و تاثیر گذار است.

.

شنیده های ما می گوید بعد از عید، و آغاز سال 1398 ،پس از پایان مهلت ثبت نام بازنشستگی تشویقی، شرکت مخابرات ایران قصد دارد  تمامی سمت های مدیریتی را از افراد بالای 30 سال سابقه  گرفته  و آنان را در سمت های کارشناسی  قرار دهد.

برای اجرای این طرح دو مصوبه در اختیار دارد و یک حمایت.

مصوبه اول ،ارزیابی و سپس جابجایی مدیران بالای 4 سال سابقه در یک سمت، مصوبه دوم عدم امکان واگذاری سمت مدیریتی به افرادی که بالای 28 سال سابقه دارند از زمان دکتر سرائیان.

البته در این میان حمایت کامل هیئت مدیره را نیز به همراه دارد.

شنیده ها تاکید دارد که با استفاده از قوانین جاری، بعد از عید شرکت مخابرات نیروهای بالای 30 سال را از چرخه مدیریتی خود خارج خواهد کرد.

*****

 

 

1020700cookie-checkشنیده ها- سال آینده، مدیران بالای 30 سال سابقه ردیف کارشناسی می گیرند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر عزیز
    این خواب تعبیر نخواهد شد چون مدیران بالای 30سال منتصب به اقای یافتیان هستند و خود ایشان هم هیئت مدیره هستند. اگه ایشون رفت این امکان هستش.ایشون با طرز تفکری که در استان تهران اجرا کردن خیلی ها رو از حق خودشون محروم کردن. ….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام عزیز
      ادعاهای خیلی سنگینی کردی ها
      یا اطلاعات کامل بفرست یا اینجوری دیگران رو به دردسرننداز … خدا رو خوش نمیاد …!

      1. محمدمحمدخانی می گوید

        سلام ادعا نیست عین واقعیت هست بامدارک

  2. عبدا.. می گوید

    با سلام چه نیروهای متخصص و فنی هستند که درطول 30 سال همه اش کارکردندوکار کردند… . ولی افتخارش برای مدیرانی بود که ازسیستم هیچی سردرنمی آوردند. عمر ما درنگهداری سیستم گذشت وازعملکرد مدیران هم راضی نیستیم . چرا مدیران را باید نمایندگان با لابی گری انتخاب کنند ؟ همه ی مدیران سفارشی هستند از اون بالا تا به پائین .کاررا هم کارشناس ها وکارشناس های مسئول و شرکتی ها دارند انجام می دهند .چرا مدیریت مخابرات همانند مدیریت بانک ها نباشه ؟ زورشان به رده های پائین میرسه .میآیند پست رئیس مرکزی را حذف می کنند به جایش ده ها پست مدیریتی در سطح استان به چارت اضافه می کنند .بی تدبیری تابه کی؟جناب سردبیر بزرگوار ودوست داشتنتی.

  3. ناشناس می گوید

    جناب محمد خانی عزیز :بعضی از همین مدیران بالای 30سال هستند که دارند ایثارگران را زیر دست وپا له می کنند چرا قبول ندارید
    نظر به اینکه مدیران بالای 30سال واقعا کارایی اشان نسبت به نیروهای تاز ه نفس وجوان کمتره که شکی نیست
    سردبیر محترم برویید وتحقیق کنید خیلی از مدیران بالای 30سال مدارک تحصیلیشان درزمان اشتغال دریافت نمودن چرا نباید قبول کرد که جوانان مخابرات تحصیل کرده دانشگاههای روزانه ومهندسی درس خواندند چرا نباید قبول کرد که یک سری از مدیران قدرت مدیرتشان را بخاطر روابط نگه داشتند یک مدیر مرکز ویااداره باید شمه ای از کارهای فنی وتخصصی را داشته باشد یک لیسانس مدیریت دولتی که از دانشگاههای علمی وکاربردی وپیام نور و….کجا از مرکز
    وسوییچ متوجه می شود ؟ایا نیاز نیست که تحولی نوین در مخابرات ایجاد شود/مدیری که دریک مکان حدود15بیست سال ریاست کرده ایا برای ان مجموعه تکراری نیست ایا دیگر می تواند ریاست کند
    ایا اگر مدیر توانایی بود حداقل می توانست بسمت بالا ترقی کند نه اینکه در جا بزند
    ایا شما جهت تنوع منزلتان تغییراتی را ایجاد نمی کنید
    حداقل کار این است که جابجایی انجام گردد که انگیزه ای برای پرسنل ایجاد گردد
    چنانچه مهندس صدری این اقدام را انجام دهد مطمین باشید کارکنان زیردست شادابتر وبا انگیزه تر تلاش خواهند کرد

    1. محمدخانی می گوید

      سلام
      بنده بانطرشمانسبت به جوانگرایی موافقم چراکه اعتقاددارم نیروهای متعهد وارزشی تنهاایثارگران نیستند بلکه هرکسی نسبت به وظیفه محولش متعهدباشد یک مدیر جهادی است وحتمانباید ازخانواده ایثارگرباشد

      1. گل پسر می گوید

        آقای محمد خانی روال شرکت این هست که از نیروهای جوان تحصیل کرده و فنی استفاده بکنه و به نفع شرکت نیست که نیروهایی سن بالا در ان جولان بدهند چه بخواهین و چه نخواهین سال 98 برای دوستانی که بمانند و پشت داشته باشند باید پشتشانرا ترک بکنند و نهایتا در حد یه کارشناس کار بکنن

  4. محمد می گوید

    مدیران جوان باسوادتر وزرنگترند

  5. ناشناس می گوید

    از هیبت مدیره شروع کنید
    از همان جناب یافتیان که 5 سال پیش پاداش گرفت و از استان تهران بازنشسته شد و دوباره اومدن و بقیه آقایان. … …که ده تا هیبت مدیره عضو هستن و حقوق و پاداش میگیرند…..
    قانون بازنشستگی هم مال بقیه…
    خلاصه این آقایان که اول شعار میدادن مشاورین باید حذف بشن حالا تمام احکامی که به دوستانشان می دهند از معاونانشان که از شرکت‌ها دیگه آوردند تا تلفنچی دفترشان که ده میلیون حقوق میدهند

    خلاصه این قوانین برای بقیه هست نه خودشان
    مرگ مال همسایه هست….

    فقط دوستان سنگ این ادما رو به سینه نزنین لطفا.

  6. ناشناس می گوید

    سلام الان در یکی از شهرهای استان اذربایجان شرقی یک رییس اداره شهرستان ۳۸ سال خدمت است و بازنشسته نمی شود اینکار با کدام عقل و منطق اداری و مالی جور در می اید شاید ایشان از یک سازمان ماموریت ویژه دارند که ما اطلاع نداریم لطفا شفاف سازی کنید .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عزیز من
      فعلا در مخابرات به دلیل برخی چیزها – که جای صحبتش نیست- تا وقتی کسی خودش متقاضی بازنشستگی نشه کسی نمی تونه بازنشسته اش کنه!
      به دلیل خاصی!
      مطمئن باش اگر مخابرات می تونست بیش از شما علاقه داشت ایشون رو بفرسته خونه!
      بهتره نسبت به کار خودتون حرف بزنین

      1. ناشناس می گوید

        ولی تهدیدهای این بخشنامه و مدیرعامل سبب شده که تعداد قابل توجهی از همکاران دارای پست‌های مدیریتی شرکت رو ترک کنند، برخورد ناخوشایند و زشتی بوده، ولی حالا به نظرم زشت‌تر اینه که پس از رفتن این عزیزان این بخشنامه سال آینده اجرا نشه! باید دید مدیر‌عامل و هیئت‌مدیره در عمل چند مرده حلاجند!

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          این از اون حرفهای درستیه که منم گفتم

  7. محمدمحمدخانی می گوید

    سلام
    به بهانه حذف مدیران کارآمد و ایثارگران
    جنای آقای صدری مدیریت محترم عامل شرکت مخابرات ایران
    مطلع شدیم از قرار معلوم شرکت مخابرات ایران با زیرکی خاصی قصد حذف ایثارگران از بدنه شرکت را دارد وبااعلام اینکه کلیه کارکنان با خدمت 28سال به بالا پست داده نشود و کلیه کسانیکه خدمت 30ساله آنان پر شده از پست های مدیریتی بر کنار شوند. گویا اولیاء محترم شرکت مخابرات قصد قلع و قمع ایثارگران را دارند لیکن رویشان نمی شود مستقیم بگویند غیر مستقیم عمل می کنند.
    حال سوال اینجاست
    1_ اگر قرار است به کارکنانیکه سمت دارند و30 سال آنان پر شده واز مسئولیت خود کنار گذاشته شوند پس چرا با تعدادی از بازنشستگان قرارداد منعقدنموده وبه آنان مسولیت داده میشود .؟؟؟
    جناب آقای صدری اگر مدعی اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بربکارگیری جوانان هستید (که اگرنیت واقعی شمااین باشد ماایثارگران درصف اول وباآغوش باز پذیراهستیم) پس چراباطیف بسیاری از بازنشستگان قرارداد منعقد می نمایید؟
    آنچه می بینیم را باور کنیم یا شعار و حرف را.
    2_چرا به صراحت اعلام نمی کنید نه تنهاباایثار گران بلکه بامدیران کارآمدنیز زاویه دارید.؟؟
    ۳-اگرقانون شمااجراشودجنابعالی ومدیران ارشد مخابرات ایران می بایست جزاولین نفراتی باشید که باید تسویه حساب شوید
    4_مدیرعامل محترم از زمان حضور شما تعداد زیادی از ایثارگران از سیستم حذف گردیدند وبا این کارتان عملا سناریو دشمنان نظام را کامل می کنید زیرا با حذف ایثارگران ونیروهای ارزشی و‌کار آمد از بدنه شرکت ،دشمنان نظام به اهداف خود نزدیک تر خواهند شد.

    فرمانده پایگاه بسیج .مسئول ایثارگران
    محمدمحمدخانی مخابرات منطقه گلستان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جناب محمدخانی عزیزم
      من متوجه نشدم
      یعنی شما میگین اگر مدیر بالای 30 سال ایثارگر باشه نباید بهش دست بزنن و عوضش کنن ولی اگر ایثارگر نباشه اشکالی نداره!
      یا منظورتون اینه که کلا این شیوه خوب نیست!
      من متوجه نشدم منظورتون چیه؟
      من بنظرم می رسه که شما باید وارد مصادیق بشین.یعنی دقیقا بفرمایید منظورتون چه کسانی هستن.
      کلی گفته اید لذا من یا دیگری که بعنوان بی طرف میخواد تصمیم بگیره نمی تونه حرف شما رو باور کنه.
      همانطور که صریح نظر دادین برای من هم صراحتا روشن کنید که منظورتون چی هست

      1. محمدخانی می گوید

        سلامراراست
        منظورمااین هست که آگر قانونی قراراست اجراشود مستثنی نباید وجوداشته باشد خودآقایان بالای ۳۰سال خدمت دارند آیاحاضرند استعفا دهند
        واین که اگر قرار هست پستهای مدیریتی از۳۰سال خدمت به بالا گرفته شود چرابه بازنشسته ها داده میشود؟
        مصادیق: معاون نیروی انسانی شرکت که بازنشسته هستندو دوباره مشغول بکارشدند
        شرکت املاک چندنفربازنشسته مجددا بکارمشغول شدند
        بگردیدبازهم پیدامی کنید

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          دوست من شما مصادیق ایثارگران رو لطفا اعلام کنید. منظورم اونجاست

          1. محمدمحمدخانی می گوید

            سلام
            اگرقرارهست بالای 30سال بازنشست شوند اول مدیران ارشد مخابرات بعدبازنشستگانی که سرکارهستند بعدسایرمدیران ازهرقشر و صنفی باشند حتی ایثارگران

        2. خراسان رضوي می گوید

          با سلام
          بنده هم با نظر همكار عزيز موافقم چرا افرداي كه بازنشسته شده ولي دوباره بايد بكار گرفته بشه كه هم حقوق بازنشستگي ميگيره هم به عنوان فاكتوري ماهي دوو نيم الي سه ميليون هم بهش پرداخت ميكنن
          چرا همچين كاري انجام ميدن ؟؟؟ مگه مخابرات كم نيرو داره كه از نير.هاي ديگه استفاده نميكنه ؟؟؟
          اين واقعا چه قانون الكي هست الان طرح تشويقي و بازنشستگي اومده بعد يك ماه بعد دوباره همين ها رو باز جوره ديگه بكار ميگيرن

      2. همکارشما می گوید

        سلام سردبیرعزیز فکرکنم این همکارمون خودشون ازذینفعان هستند که اینجوری دارند قضاوت میکنند واقعا مخابرات باید ارزیابی کنه ببینه این مدیران این چند سال چه گلی به سرمخابرات و کارکنان زدند بعد خیلی راحت بزارن کنارو یه پست کارشناسی بهشون بده تا عبرت بشه واسه کسانیکه میخوان سمت بگیرند مدیری که هنوز بخشنامه نیومده اینقدرباعصبانیت میاد حرف میزنه اینو بدونه که ازوقتی این پیام توی سایت وزین مخابرات ما منتشر شده اکثر کارکنان خوشحال هستند که این مدیران باید بازنشسته بشند پس عملکرد واهمیت به نیروی انسانی صفر بوده که ایجاد شادی کرده

        1. محمدخانی می گوید

          سلام
          دوست عزیزمنظورم اینه که اگر قرار هست ازجوانان استفاده شود چرا ازبیرون بازنشستگان رو دوباره قرارداد می بندند
          ضمنااینکه اینجانب شخصا ازاین بخشنامه متضررنمیشوم

  8. همکارشما می گوید

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  9. ناشناس می گوید

    سلام تغییر پست برای مدیران موجب جلوگیری از فساد اداری و ایجاد انگیزه لازم و استفاده از پتانسیل نیروهای جوان و توانمند می گردد از مدیر عامل محترم انتظار داریم در راستای ارتقا پویایی شرکت در اجرای این طرح تسریع فرمایند .

  10. برادرنصیر می گوید

    سلام سردبیرمحترم وهمه همکاران مخابرات این تصمیم شرکت مبنی برحذف مدیران 30 سال به بالاواقعاعدل اسلامی است چون کسی که درمخابرات بااین وضعیتی که داریم مدیربودسیستم اصلاح شده بودپس اینهامدیریت ناکارامدبوده یابایداین میزرا رهاکنداگرتشنه خدمت هست کارشناس باشدولی چون تشنه پول وقدرت هست بایدخودش راگول نزندوترک خدمت خود رااعلام نمایدچون بنده میبینم اکثرهمکاران که به هم میرسندومی گویند فلانی 31سال هست که مدیر است ومیگویندمادزادی اینهامدیرهستندوالان وضعیت طوری شده دیگرکسی تحمل اینهاراندارد بهتراست مخابرات را با روسفیدی ومحترمانه ترک نمایندچون تا بحال من دیدم ومیبینم دریکی ازاستانهای غربی شهرستان به آن بزرگی یکسال هست نه مدیر داردنه معاون آب ازآب تکان نمی خوردوهم چیز طبق روال عادی پیش می روددرپایان به کلیه مخابراتی های عزیزخصوصی ورسمی که همه با هم همکار هستیم ارزویی موفقیت وسلامتی دارم.

  11. ناشناس می گوید

    سلام
    فکر نمی کنم مدیرانی که تا دندان مسلح به پارتی می باشند را بشود با موشک هم از جا کند چون آنان از ما بهترانند . کسی که 17 سال رئیس اداره بوده و هیچ کس نتوانسته بر روابط غیر رسمی نگهدارنده این فرد غلبه کند مگر میشود جابجایش کرد احتمالا خدای نکرد عرش به لرزه درخواهد آمد
    آخه ی چیزی بگید که بشه
    اپلای نشد
    سیمرغ نشد
    طرح صدری نشد
    ارزیابی قطعا نمیشه
    بعدش چی
    آقا پول بدید برن و اجازه بدید پسرشون یا دخترشون بیاد سر کار احتمالا بیخال بشوند و بروند
    بقول معروف اینا توی شرکت برای خودشون یلی شدند و کسی حریفشون نمیشه
    هروقت هم هرکس چیزی بگه مالکانه باهاش برخورد می کنند و برای همیشه حذف میشه
    اینائی که گفتم شوخی بود حتما از این قبیل موارد به وفور در شرکت مخابرات یافت میشه
    یارو نمی دونم راننده است یا خواننده دیروز با پارتی آوردنش سر کار اجازه ی حرف زدن به مهندسین 30 سال سابقه رو نمیدهد از زیرو رو برایشان می کشد و برای فامیلشون بادی گارد شده کجا همچین سازمانی پیدا می کنید
    ….. کار کنان را تهدید می کند که من خودم از نیروهای امنیتی هستم و ….
    بازهم بگم

  12. رحمت می گوید

    سلام اینکه عالیه کاش درتمام ادارات وسازمانهای دیگرکشور هم اجرامیشدتااینقده به پست ومقام وپول چسبندوراه رو برای جوانان بازکنند

  13. مدیر عامل اسبق شرکتی دیگر می گوید

    هر اسبی دارید بتازانید

  14. مش قربان می گوید

    بازنشستگی اجباری !

    اجبار بوسیله کاهش حقوق و مزایا و منزلت شغلی !

    آنهم با مصوبه هیات مدیره !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    به کجا چنین شتابان !

  15. ناشناس می گوید

    سلام خدمت سر دبیر محترم
    کسی که 30 سال سابقه داره و مدیر منطقه استانه یعنی میشه کارشناس؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      اگر به من باشه می برم میذارم جایی که تجربه اش به درد همه بخوره.میذارم معاون وزیر.میذارم استاندار یا معاون فنی استاندار
      ولی مخابرات فعلا میگه بله

  16. مریم می گوید

    سردبیر گرامی کدوم مصوبه مخابرات تصویب شده که این بشه !!!! اگرچه من با جوان گرایی موافقم البته در حیطه کار نه پشت میز نشینی و حرافی و غرور ، ولی بعضی معدود مدیران که خوب کار کردند لازم هست تا پیدا شدن جایگزین مناسب همچنان در پست باقی بمانند. اینطور سخن از حذف منصفانه نیست. همه مثل هم نیستند و نخواهند بود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مریم گرامی.
      بنظر می رسه (کدوم مصوبه) از سر ناراحتی بوده.نه؟!
      وگرنه از این واضح تر نداریم

نظرات بسته شده است.