مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و اتحادیه صنعت مخابرات

مخابرات ما – تفاهمنامه همکاری با هدف شکوفایی علم و فناوری کشور در حوزه آموزش صنعت مخابرات و وصول به قابلیت‌های تراز جهانی در این حوزه میان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران منعقد شد.

مخابرات ما ( محمد -ایسنا) – رضا زنگنه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حاشیه انعقاد این تفاهمنامهاظهار کرد: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال مذاکره با صنایع مختلف است که برخی اتحادیه‌های بزرگی چون اتاق بازرگانی هستند و تعدادی نیز مانند طرف تفاهمنامه امروز یک اتحادیه فعال در سطح فناوری روز دنیا است و با توجه به اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه مخابرات زیاد است می‌توان از شرکت‌های زیرنظر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران برای ایجاد بازار کار برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه استفاده کرد.

رضا زنگنه افزود: هدف از امضای این تفاهمنامه برگزاری دوره‌های آموزشی دوجانبه است و می‌توانیم با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه به تربیت نیروی انسانی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران بپردازیم. همچنین این ظرفیت وجود دارد که دوره‌های دانش افزایی را با کمک شرکت‌های تابع صنعت مخابرات که اغلب آن دانش بنیان هستند برگزار کنیم و به طراحی پروژه‌های مشترک با آنها بپردازیم.

همچنین داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات در سخنانی عنوان کرد: هدف از امضای این تفاهمنامه ایجاد پل ارتباطی میان فعالان اقتصادی و دانشگاه به عنوان بازوی فنی، پژوهشی و علمی است.

ادیب ادامه داد: در شرایط خطیر اقتصادی امروز که متخصصان و دانشجویان کشور را ترک می‌کنند با اتصال آنها به زنجیره فعالان اقتصادی می‌توان فرصت درآمدزایی و توان اقتصادی را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه اغلب صاحبان صنایع کشور از وجود نیروهای متخصص آگاه نیستند و این امر به گمنام ماندن نیروهای کارآمد و اتلاف سرمایه‌های انسانی منجر شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی افزود: این اتحادیه می‌تواند به شناسایی و جهت دهی نیروهای متخصص برای استفاده مؤثر از آنها در شرکت‌های مرتبط کمک کند.

***

1017160cookie-checkامضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و اتحادیه صنعت مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.