مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مسئولان با همسان سازی حقوق به فریاد کارگران و بازنشستگان برسند

مخابرات ما – دبیراجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: کارگران و بازنشستگان با کمترین حقوق و زیر خط فقر زندگی می کنند، از مسئولان انتظار داریم باهمسان سازی حقوق ها به فریاد جامعه کارگری برسند.

مخابرات ما ( محمد- مهر ) – عید علی کریمی دبیر خانه کارگر استان قزوین در مراسم افتتاح طرح های تامین اجتماعی در استان قزوین که روز چهارشنبه با حضور زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی برگزار شد اظهارداشت: شاید شما از تشکلهای کارگری خوشتان نیاید زیرا با مشکلاتی روبرو هستند که انتظار رسیدگی دارند.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم نوربخش و تاج الدین گفت: رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی انسان متعهدی بود که دغدغه کارگر را داشت و با وجود ایشان امیدوار بودیم مشکلات جامعه کارگری کاهش یابد.

کریمی تصریح کرد: حقوق کارگران امروز بسیار پایین است و تورم بیداد می کند که باید برای بازنشسته ای که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد فکری کنید که چگونه زندگی کند.

وی اضافه کرد: امروز تاوان تورم را کارگر و بازنشسته می دهد و ما انتظار داریم در اجرای طرح همسان سازی حقوق ها جامعه کارگری را مانند کارمند تامین اجتماعی ببینید.

دبیراجرایی خانه کارگر استان قزوین اظهارداشت: متاسفانه دولت هیچ اعتباری برای همسان سازی حقوق ها پیش بینی نکرده و امروز زیبنده نیست برخی افراد نیازمند دنبال پوست مرغ و استخوان گوشت باشند و نتوانند زندگی معمولی را سپری کنند.

وی یادآورشد: این برای دولت و مسئولان یک عیب بزرگ است که تورم به طبقه کارگر و بازنشسته فشاری وارد کند که مستاصل شوند همه باید بدانند که جامعه کارگری در فشار زیادی است.

کریمی با انتقاد از طرح اخیر ارائه شده در مجلس در خصوص کارگران اظهارداشت: این طرحی که غیر کارشناسی به مجلس رفته از صفر تا صد به ضرر جامعه کارگری و قانون یک سویه است در حالی که باید نگاه سه جانبه می داشت، چرا برای جامعه کارگری به جای ایجاد امنیت دارید به مشکلاتش اضافه می کنید.

وی اضافه کرد: نمایندگان باید طرحی را تصویب می کردند که به نفع کارگر باشد و از منتخبان مردم انتظار داریم دنبال طلب ۱۸۷ هزار میلیارد تومانی کارگران از دولت باشند تا تامین اجتماعی دچار بحران نشود.

فقط در زمان انتخابات سراغ کارگر نیایید

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین بیان کرد: آقایان و خانم های نماینده در هنگام انتخابات مجلس که می شود سراغ کارگران می آیند و تبلیغ می کنند، ما امروز نیازمند کمک شما هستیم و اگر به داد کارگر نرسید در انتخابات هم به شما رای نخواهیم داد و سراغ افراد دیگری می رویم.

کریمی گفت: بیمارستان رازی در قزوین بیش از بیست سال قبل افتتاح شده و امروز جوابگوی نیازها نیست و بدهی به بیمارستانها نگذران کننده است و به تعطیلی خدمات درمانی منجر می شود.

وی اضافه کرد: الان ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی به بیمارستانها در استان وجود دارد و بیمارستان رحیمیان در شهر الوند به دلیل پرداخت نشدن مطالبات تعطیل شده و درمانگاه محمدیه(زیباشهر) هم جوابگوی مردم نیست و ما درآبیک و اقبالیه و سایر شهرها هم مشکل داریم و باید برای آن فکری کنید.

کریمی خواستار توجه ویژه رئیس سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه کارگری در استان قزوین شد.

***

1016480cookie-checkمسئولان با همسان سازی حقوق به فریاد کارگران و بازنشستگان برسند

نظرات بسته شده است.