مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر، مخابرات ما، نمایشگاه بین المللی مشهد.

مخابرات ما – نمایشگاه همانطور که از نامش پیداست ویترین نمایش شرکتهاست.شرکتهای دولتی و خصوصی.

نمایشگاه محل ارتباط سرویس دهنده و سرویس گیرنده هم می تواند باشد.یعنی متقاضی سرویس برای پیدا کردن سرویس دهنده مورد علاقه اش پا به نمایشگاه می گذارد.

گروهی نیز پس از دیدار در نمایشگاهها نیازهای خود را بر یافته های جدید منطبق می کنند.مثلا یافته یا ساخته علمی را برای رفع مشکل خود انتخاب می کند.این بخش به هوشمندی بیشتری نیاز دارد.

ما با همین نگاه وارد نمایشگاه شدیم.نمایشگاه بین المللی مشهد که دو نمایشگاه بطور همزمان در آن جریان داشت.مثل دفعات قبل انتظار نداشتیم مخابرات کار خاصی انجام داده باشد. عرضه چند سرویس ADSL و فروش سیم کارت و هدیه سیم کارت اعتباری در چند غرفه تنگ و تاریک! حداکثر انتظار ما بخاطر رفتارهای گذشته بود.

اما وقتی دیدیم گل نمایشگاه در اختیار مخابرات است کمی نگاهمان تغییر کرد.

تفاهم نامه های جنبی نمایشگاه، آموزش های گوناگون برای مردم، عرضه سرویس های متنوع در بخش ثابت فعالیت های دیگری بود که مردم بخاطر آنها در جلوی غرفه مخابرات تجمع کرده بودند.این جماعت بی دلیل جلوی هیچ غرفه ای تجمع نمی کنند.

استارت آپ ها بخش بزرگی از نمایشگاه را در اختیار داشتند.استارت آپ یعنی محل اتصال علم با عمل. محل استفاده از علم و تجربه دانشگاهیان جسور که اندک سرمایه مالی و تمام سرمایه علمی خود را به بازار آورده اند و در معرض انتخاب دیگرانند!

مدیریت فعلی شرکت مخابرات ایران از همان ابتدا روش خود را مشخص کرد.وارد کردن استارت آپ ها به بازار کار.آن هم در بخش ثابت.در چنین نمایشگاهی حداقل انتظار می رود یک استارت آپ بطور واقعی وارد بازار مخابرات-ارتباطات و تلفن بشود. ورودی ها اکثرا در بخش نرم افزاری و محصولات خاص پیامکی بوده است اما انتظار ما فراتر از اینهاست.مخابرات باید خود را زیر بار تعهد استفاده از تکنولوژی های مدرن استارت آپی ببرد.

خوشبختانه مدیر منطقه خراسان رضوی به عنوان نماینده مخابرات ایران در نمایشگاه این موضوع را درک کرده و برایش مهم بود.امضای دو تفاهم نامه که یکی با پارک علم و فناوری است در مسیر همین استارت آپ هاست.

همه اینها را گفتیم تا بدانید اهمیت ما به نمایشگاه بین المللی مشهد از صنف علاقه به خبر محلی است.بلکه اهمیت به رخدادی جهانی-استارت آپی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز به مشهد کشاند.

خبرهای استانها وقتی به موضوعی مهم متصل می شوند برای ما هم بسیار مهم می شود.

با انتشار این نوشته خبرهای نمایشگاه بین المللی مشهد را می بندیم مگر اینکه مورد تازه تری بدستمان برسد.

از این فرصت استفاده می کنم و از همه همکاران سایت می خواهم نسبت به فعالیتهای محلی حساس باشند و گزارش آن را در قالب مطلب, عکس و مصاحبه ارسال کنند.درست همان کاری که نماینده مخابرات ما در قزوین و آذربایجان شرقی انجام می دهد.

 

1005650cookie-checkسردبیر، مخابرات ما، نمایشگاه بین المللی مشهد.

نظرات بسته شده است.