مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- سلام بر شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و نقش جدیدش!

مخابرات ما- شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات بعنوان نماینده کارکنان در نامه ای به رئیس قوه قضائیه از ایشان خواسته است در حکم اخیر دیوان عدالت اداری برای حذف آبونمان مخابرات ورود کرده تا منافع مخابرات از بین نرود.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام می کنم خدمت همه عزیزانی که در این لحظه برای خواندن حرف جدیدی وارد این صفحه شده اند.پس از آ« سلام میکنم به اعضای شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و سیاست جدیدش که راه حل مشکلات عمیق مخابرات است.

.

همین اخیرا، هر گاه اشاره می کردم که درآمد محدود مخابرات هرگز پاسخ نیازهای کارکنان را برآورده نخواهد کرد، یا وقتی می گفتم هر گروه مدیریتی که بیاید با این درآمدها پاسخ مناسب به نیازهای کارکنان نخواهد داد، گروهی در کامنت ها به موضع منفی می افتادند.آنها در ساده ترین نوع تفکر، چنین می پنداشتند که این سردبیر از کارکنان می خواهد از مطالبات خود دست بردارند!

.

وقتی حتی نخواهیم بخود لحظه ای اجازه فکر کردن بدهیم چنین برخوردهایی طبیعی است.

همین وضعیت در ابتدای امر با عزیزان شورای عالی تشکل ها وجود داشت.اما وقتی این ایده ها را کامل تر شنیدند در مسیری حرکت کردند که می تواند جان تازه ای به کالبد مخابرات بدمد.

.

اینکه کارکنان و انجمن های کارگری از موضع حمایتی با مخابرات برخورد کنند به دیگران نشان خواهد داد که کارکنان صرفا به دنبال منافع شخصی خود نیستند بلکه ماهیت مخابرات هم برایشان مهم است.

.

نفع دیگر آن این است که گروهی از سیاستمداران مخالف با مخابرات، به بازاندیشی رفتارشان با مخابرات وادار می شوند.آنها نیز متاسفانه برای تنبیه مخابرات و خریدارش ساده ترین کار را انجام می دهند که همان محدود کردن درآمد مخابرات است!

این گروه درک خواهند کرد که زدن منافع مخابرات، الین آسیبش به کارکنان مخابرات است لذا به سادگی نظرنخواهند داد که آبونمان مخابرات از روی قبوض حذف گردد در حالی که هر شرکت اینچنینی، مانند برق، آب ، گاز و … برای نگهداری امکاناتشان در خیابانها باید این مبالغ را دریافت کنند وگرنه درآمد حاصل حتی بقدر هزینه نگهداری هم نخواهد بود.

.

این نگاه حمایتی از مخابرات، مدیران را نیز دلگرم خواهد کرد.آنان خواهند دید که شورایعالی و تشکل های کارگری هرگز در کسب درآمد آنان را تنها نخواهند گذاشت لذا پذیرش مطالبات کارکنان برایشان راحت تر خواهد بود.

.

آخرین نفع حرکت اخیر شورایعالی  و تشکل های کارگری در حمایت از مخابرات تغییر نگاه کارکنان خواهد بود.آنان درک خواهند کرد که پول از آسمان نمی بارد بلکه از روی زمین و خیابان و کوچه، از میان خانه های مردم به مخابرات می رسد.لذا باید به مشتری مداری عمل کنند و مردم را به سمت مخابرات جلب کنند!

نمی توان مردم را رنجاند ولی از او خواست که به سمت ما بیایند!

نمی توان پاسخ نیاز مردم را با غرور و خودخواهی داد، ولی از او خواست پولش را در مسیر نیاز ما خرج کند!

.

این نگاه جدید جای تبریک دارد.این تفکر جدید جای تبریک دارد…. و من به نمایندگی از هزاران خواننده این سایت، از شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری تشکر می کنم که در این مسیر به سرعت واکنش نشان داده و راه های جدیدی را برای کسب منافع مخابرات در پیش گرفته اند.

.

اصلا و هرگز نمی خواهم بگویم که فقط ما صاحب این تفکر بوده ایم! هرگز! بلکه حرف ما این است که این تفکر و این شیوه غریب مانده بود.اما با سیاست های جدید افراد جدید، این روش به شیوه غالب تبدیل شده است.

.

فقط یک مورد نباید هرگز از یاد برود!

ادغام ارتباطات سیار و مخابرات استانها، بدون هیچ قید و شرط و بدون فوت وقت، تنها راه نجات مخابرات از شرایط فعلی است.برای نجات مخابرات به توسعه نیاز داریم.توسعه پول می خواهد.پول فعلا در بخش سیار خوابیده است.

روزی ثابت تمامی هزینه های سیار را تامین کرد تا مسیر توسعه را بپیماید.امروز باید درآمد سیار به داد ثابت برسد تا بتوانیم فیبر نوری را در جریان زندگی مردم وارد کنیم وگرنه فردا از آن رادیوهای پر تعداد شرکتهای دیگر خواهد بود. رادیو پدیده ای است که مخابرات سالهاست از آن گذر کرده است. پهنای باند مورد نیاز متقاضیان با رادیو ممکن نبود.البته چون اطلاعات کاملی ندارم در این باب هرگز حرف آخر را نمی زنم بلکه هدفم باز کردن باب گفتگوست.

.

در انتها بار دیگر از شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری بخاطر حمایت از مخابرات و حرکت به سمت گفتگو با مدیران ارشد نظام برای کمک به مخابرات تشکر می کنم واز همکاران می خواهم حامی این تفکر باشند.ما باید با کارگران و کارکنان خود، مخابرات و نیازهایش را، مخابرات و توانائی هایش را به خانه های مردم ببریم و آنان را تشویق کنیم به خرید و حمایت از مخابرات.

.

باید مهربانی را به خانه های مردم ببریم.باید دوستی با مخابرات را از مردم بخواهیم.هرگز کاشتن تخم نفرت از مخابرات در خانه های مردم، برای ما و مخابرات درآمد نخواهد شد.این را بیاد داشته باشیم.

 

ابتدای دی ماه 97- سردبیر شما

 

1000420cookie-checkسردبیر سلام می کند- سلام بر شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و نقش جدیدش!
4 نظرات
  1. شهاب الدين می گوید

    سلام . آفرين بر غيرت و همت بلندتان. قطعا اين حرکت شورايعالي کارگري مخابرات ايران به اذهان منحرف داخل و خارج شرکت اين پيام روشن را دارد که هرچند در مقابل برخي از خواسته هايمان در داخل شرکت از پا نخواهيم نشست ولي قطعا اين شبکه را که با خون دل خود نگه داشته ايم هرگز و فارغ از ديدگاههاي سوءمديريتي با هيچ بهايي معاوضه نخواهيم کرد. بحث ادغام سيار و ثابت به جد خواسته همه کارکنان بوده و خواهد بود . هرگونه زدوبندي که اين پيکره واحد را شقه نمايد از ديدگاه قاطبه کارکنان و مديران و بالاخص همه اعضاي شورا قطعا نامطلوب و ناستودني و هر گونه توجيهي بالاخص توجيه مديران شرکت در اين خصوص محکوم به شکست است. از روز اول مخابرات را با سيار خصوصي نموده و وارد بورس کردند . نواختن ساز فرابورسي قطعا آهنگ ناموزوني است که کل ارکستر سمفونيک مخابرات ايران را به زحمت انداخته است.يک قطعه پازل پيوسته است که قابليت تفکيک دوگانه را ندارد.به جد در اين مسير ثابت قدم باشيد که کارکنان در اين مورد يار و همراه شما هستند.

  2. گیلانی می گوید

    سلام سر دبیر محترم خسته بباشی خدا قوت من مدت پیش این پیشنهاد تنها راه نجات مخابرات ادغام سیار با ثابت است را گفتم و بطور یقین با حرف شما موافقم امیدوارم که انجام پذیرد

  3. پرنده آبی می گوید

    سلام به همه بخصوص سردبیر محترم
    جناب سردبیر عزیز
    همانطور که میدانید بالا رفتن درآمد مخابرات و برون رفت ما از این معضل به افزایش درآمد تلفن ثابت گره خورده است ( نه افزایش در آمد تلفن همراه) از طرفی تصور میکنم هرگونه افزایش قیمت مکالمه ، منوط به تصویب نمایندگان محترم مجلس می باشد لذا خواهش میکنم در مطلبی جداگانه از شورای عالی درخواست شود تا تک تک نفرات همچنین هر کس که به نماینده ای از شهر خود دسترسی دارد با نمایندگان شهر خود جلسه ای گذاشته و وضعیت نابسامان مخابرات را به آنها گزارش نمایند و افزایش قیمت هر دقیقه مکالمه را خواستار شوند تا نهایتا شرکت مخابرات به همراهی وزیر محترم بتوانند نسبت به افزایش تعرفه اقدام نمایند و این افزایش با آگاهی نمایندگان محترم مجلس که توسط شورای عالی کارگری و کارکنان محترم انجام شده در نهایت در مجلس مطرح و تصویب شود. با تشکر
    توجه داشته باشیم که وقت تنگ است باید از این فرصتها کمال استفاده را برد. همراهی وزارتخانه و شرکت مخابرات ایران همیشه دست نمیدهد فرصتها را غنیمت شماریم

  4. ناشناس می گوید

    سلام مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران شرایط حساس و تاریخی اخیر را با جدیت دریابند بی شک لحظه ادغام سیار با ثابت فرا رسیده است .با تزریق منابع درامدی در بستر توسعه اینده شگفت انگیزی را برای شرکت مخابرات ایران رقم زنیم .بی شک قطار تکنولوژی هرگز متوقف نخواهد شد .مشتریان ما در انتظار کاربرد تکنولوژی جدید چشم انتظارند .همراهی و همگامی و ادغام شرکت سیار در ثابت نوید بخش اینده ای درخشان برای شرکت مخابرات ایران خواهد بود .

نظرات بسته شده است.